londen :)

23 juli 2014


Vrijdagmiddag kon ik mijn lieve lieve vriendje weer vasthouden. En zaterdag ook. En zondag ook. En maandagochtend nog even, tot hij zijn eigen huis verliet om naar stage te gaan. Wanneer hij terug zou komen, zou ik alweer in Rotterdam zijn. Dan zou ik al door de wolken hierboven zijn gevlogen.
Had ik al gezegd dat ik verliefd ben op die foto?

Mijn lieve schoonzusje Eliza en lieve vriendje Lucas hadden voor hun broer Antony en voor mij een geweldig weekend uitgestippeld, wat voor ons nog een volledige verrassing was. En alles wat we hebben gedaan wat zo ontzettend leuk! Ik zou het jullie ook allemaal aanraden en ik kan het ook niet laten om er iets over te schrijven.

We begonnen het weekend goed, met fish & chips. Vervolgens gingen we met een van de rode dubbeldekkerbussen richting de binnenstad, en in de buurt van Piccadilly Circus gingen we eruit. Om me heen kijkend en de rest volgend, benieuwd naar wat we zouden gaan doen, stopten we bij Ripley's Believe It Or Not!. En tof dat dat was! De meest fascinerende en bizarre dingen hebben we daar gezien. Een schilderij gemaakt van vlinders, dierenmutaties { super gaaf, maar ook wel zielig natuurlijk }, tradities binnen stammen, hele bijzondere mensen { zoals een meneer van 2,70 lang! }, een spinning tunnel { die was echt crazy! } en nog veel meer andere coole dingen die ik allemaal niet moet gaan benoemen, want ik heb al te veel verklapt! Maar geloof het of niet - inkoppertje -, het is allemaal echt. En echt een aanrader.

Het uitzicht vanuit Ripley's op Piccadilly Circus.

's Avonds deden we nog een drankje bij een pub, die er van buiten gezelliger uitzag dan hij van binnen was.

Op zaterdag hadden we twee dingen op het programma staan, en ik was nog steeds clueless. We moesten 's ochtends ergens verzamelen en plots was daar een dame met dé Sorteerhoed op haar hoofd.. We gingen een Harry Potter tour doen! Van binnen gilde ik mijn longen uit mijn lijf, want dat is natuurlijk super cool. Nu ik laatst met tranen in mijn ogen de laatste bladzijden van het laatste boek heb gelezen, ben ik op en top fan. En de tour was super leuk. De tourguide was zelf een enorme HP nerd en we hebben hele toffe locaties gezien, met onder andere de ingang { plek van de telefooncel } naar het Ministry of Magic en de Millennium Bridge en plekken die JK hebben geïnspireerd, en ze vertelde leuke anekdotes. Voor de HP fans: check Pottermore en maak een account aan { ik zit bij Hufflepuff en mijn gebruikersnaam is HallowPumpkin8255 }. Pas op dat je niet verslaafd raakt, ik zat eergisteren al tot diep in de nacht the Pottermoren..

Een van de filmlocaties! De muur waarachter Ron zich verstopt om de ingang van het Ministry of Magic in de gaten te houden, in The Deathly Hallows. Cool! En achter mij bevindt zich de plek van de telefooncel als ingang, waarbij ze 62442 (MAGIC) moeten intypen om binnen te komen.

In de middag gingen we naar Barbican Centre. Ik zou het omschrijven als een soort technisch centrum, met nu 'games' als overkoepelend thema. En dat klinkt misschien { voor mij } een beetje suf, maar zelfs ik bleef geboeid en het was echt interessant. Visueel was het heel aantrekkelijk en er was veel interactie. We konden richting geven aan laserstralen, vet oude videogames spelen, zien hoe de lagen in films met computerbewerkingen eruit zagen, zinnen omzetten in vlinders en dansen als stripfiguur { waarbij Lucas de bewegingen maakte, die uitgevoerd werden door dit mannetje op een groot scherm }. In Barbican Centre is kunst, muziek, theater, dans en film te vinden en staat creatief leren centraal. Ook dit is echt een aanrader!

De vogel bewoog en floot als je naar het nummer op de tak belde / door je handen te bewegen, kon je de lagen van renderen zien, uit de film Inception (yes, die toffe film met Leo).

Op zondag gingen Lucas en ik samen op pad. We dronken eerst koffie bij FARM:shop, Dalston, wat een super tof concept heeft. Ik weet niet het fijne ervan, maar voor zover ik het begrijp, heeft FARM: een eigen ecosysteem, waarbij gebruik wordt gemaakt van aqauponics. In dit geval zorgen de vissenpoepjes ervoor dat de planten die in het water gekweekt worden, voedingsstoffen krijgen en kunnen groeien. Bij FARM: groeien verschillende kruiden en groenten en er worden kippen, vissen en kikkers gehouden. En je zit er helemaal tussen, met je kopje koffie. Zeker een bezoekje waard dus!

Cute kikker foto is van Lucas. { check zijn IG voor meer Londen }.

Vervolgens zijn we met de bus nog wat verder de stad in gegaan, een art gallery bezocht, een paar super toffe winkeltjes in gegaan in Shoreditch { dankjewel Charlotte voor de tip! }, natuuuurlijk even de Urban Outfitters in { en er was sale & ik ben nu een mooie zachte blauwe stippentrui en toffe oorringen rijker, dankje lieve Lucas }. Als je er heen gaat: je krijgt er studentenkorting!



Daarna zijn we gaan lunchen bij Bill's. Lucas wilde me daar al weken mee naar toe nemen en het was echt het wachten waard. We hebben allebei een super lekkere vegetarische houmousburger met halloumi, gegrilde paprika en nog meer lekkers erop gegeten. Hmmm. Zo fijn en lekker. Ik raad je Bill's ook echt aan! Het restaurant ziet er heel mooi uit en ze verkopen ook hun eigen producten :), daar hou ik van.

Bill's at Hoxton Square.

Het was zo fijn om even samen met Lucas op pad te gaan. Met z'n vieren is het super gezellig geweest, maar ik had er wel behoefte aan om Lucas even voor mezelf te hebben. Ik mis hem verschrikkelijk thuis; het lijkt wel dat hoe langer hij weg is, hoe erger ik hem ga missen. Ook al zie ik hem. Ik wil hem weer thuis, bij mij. Ik mis zijn gezelligheid en onze gesprekken. En zijn knuffels en lieve woorden. Ik mis hem gewoon om me heen, hij maakt alles zo veel leuker.

Dan deden we 's avonds nog iets met z'n vieren, iets dat ik al had geraden maar niet had gehoopt: een ghost tour. Echt iets voor mij { nee! }, maar het bleek super leuk te zijn. De gids vertelde super goed en vertelde ook zijn eigen ervaringen.. Als ik er aan terug denk, krijg ik wel een beetje de kriebels. Ik durfde ook niet echt foto's te maken van de plekken, alleen van delen van het gebouw of van andere gebouwen, en plekken die ik zag die niks met de verhalen te maken hadden. Ik ga dit stukje snel afschrijven, anders ga ik er weer te veel aan terug denken.. { maar dit is ook een aanrader! - check de gratis tours hier }

Ik hou het even bij de funfacts, omdat ik niet meer aan de verhalen wil denken :). Op foto een is het huis te zien waar Benjamin Franklin af en toe een 'airbath' nam op zijn balkon. Ja, een luchtbad. En badderen doe je in je nakie. 
Op foto twee, HP is overal in Londen terug te vinden, zie je een aantal huizen die gebruikt zijn voor Grimmauld Place. Cool!

We hebben het weekend afgesloten met een drankje in een pub vlak bij Kings Cross. En toen kwam ik weer bij het begin van mijn blogpost. Maandagochtend kon ik hem nog even vasthouden, tot hij zijn eigen huis verliet om naar stage te gaan. Wanneer hij terug zou komen, zou ik alweer in Rotterdam zijn. Dan zou ik al over het landschap hierbeneden zijn gevlogen.



Veel liefs.

2 gedachten:

  1. Wat heb je alweer prachtige foto's gemaakt! Ik ben een beetje jaloers op al je leuke Londentripjes, al is het niet leuk natuurlijk dat je je vriend daar telkens weer 'moet' achterlaten. Ieeeh die ghost tour, NIKS voor mij ik krijg al kriebels bij de gedachte eraan alleen! Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Ik krijg leuke kriebels bij het lezen van je post!

    BeantwoordenVerwijderen