down the rabbit hole

12 juli 2014

Ik vind de muziek van dat weekend nu ineens een stuk leuker en mooier. Ik heb naar James Vincent McMorrow geluisterd terwijl ik in het gras voor de Hotot zat, op de warme zaterdagochtend. Daarvoor hadden we yoga gedaan en waren dus helemaal gestretcht en gerekt om de hele dag en nacht nog te kunnen dansen. En de volgende dag. Ook vind ik de muziek van tUnE-yArDs ineens super cool, omdat hun optreden echt geweldig was. En bij The Black Keys hebben mijn voeten zeker niet stil gestaan. Die van niemand niet.

Maar het was niet alleen de muziek wat dit festival zo fijn maakte. Down The Rabbit Hole werd vooral fijn door mijn tentgenootje Laura, door de prachtige bosrijke omgeving, door de fijne eettentjes, door de mooie en lieve mensen, door de geheime partytuin met zwembad en strenge badmeesters, de zon die veel vaker doorbrak dan was voorspeld, likeur in de havermout, salmiaklollies, ons uitzicht op het meer en duizend bekertjes met rode en witte wijn.

Voor Down The Rabbit Hole was het de eerste keer, en voor mij ook. En het was gelijk goed. Ik ben om, in ieder geval voor dit festival. Het was niet te groot en te druk, de rijen bij de mooie foodkraampjes waren klein en de camping was op een fijne afstand van het terrein. Het eten was heerlijk en vaak biologisch. En er was zo veel meer te doen naast dansen en drinken en lachen en blij zijn - al is dat natuurlijk eigenlijk al genoeg. Je kon vlotten bouwen en hoelahoepen, er was tweedehands kleding te koop en je kon korte artfilms kijken in een klein caravannetje. En dat en nog veel meer in een mooie, sprookjesachtige omgeving, bezaaid met lieve mooie mensen.

Na drie mooie dagen en korte nachten vouwden we de tent weer op en lieten we het met bekertjes en verpakkingen bezaaid terrein achter. Tijdens de lange treinreis terug aten we onze laatste appels en salmiaklollies en vielen we bijna in slaap. De liedjes zaten nog vers in ons hoofd en we hadden mooie rooie koontjes van de zon. Het was een super fijn weekend geweest, een van de beste weekenden ooit.

8 gedachten:

  1. Wauw, wat ziet het er fijn uit! Ben al langer fan van TuneYards (niet van de schrijfwijze van de band ;-) ) en wat vind ik het jammer dat ik over dit festivalletje nog nooit iets gehoord had! Volgend jaar opnieuw? Dan ben ik van de partij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaw wat een mooie foto's! mijn beste vriendin is ook gegaan en ze vond het echt superfijn :) xo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Black keys & James Vincent, dat kan niet anders dan goed zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh dit zit er uit als een droom, wat een heerlijke zomertijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat laat je beschrijving mij denken aan Best Kept Secret! Fijne kleinschalige festivalletjes met goede muziek en eerlijk eten zijn het beste <3 <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het was een geweldig fijn mooi fantastisch festival en ik had het alleen met jou willen beleven <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. superleuk sann, klinkt als een geweldig festival!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!
    Mooie foto's die zo'n festival perfect weergeven.
    Mooie mensen en volgens mij nog een fijn festival.
    Ik hou wel van Pukkelpop en Rock werchter maar de massa die daar naartoe gaat kan mij soms naar de keel grijpen. Zo'n klein festivalletje vind ik dan ook wel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen