london baby

21 juni 2014

LONDON BABY!

Ah! London! London London London! You were amazing!
Vijf dagen later, en ik kan nog steeds niet accepteren dat ik weer in Nederland ben. Ik wil nog steeds niet geloven dat ik niet meer omringt wordt door de rode dubbeldekkerbussen, prachtige buurtjes, goedgeklede inwoners en inspirerende sfeer van Londen, van die prachtige, uitzinnige stad. Maar wat was het fantastisch en wat heb ik genoten.

Tien nachten lang was ik daar, waar ik sliep in de studentenkamer van mijn vriend. In de weekenden en avonden verkenden we samen de stad, overdag doordeweeks deed ik dat alleen. En ik heb de meest prachtige delen van de stad gezien, in fijne koffietentjes gezeten, gegeten in parkjes terwijl ik las en chillde in de zon. Want het weer, ohhhh, het weer was perfect voor een kort broekje en topje. Elke ochtend moest ik weer mijn ballen verzamelen om alleen te durven reizen en nieuwe plekken te ontdekken, maar het was het dubbel en dwars waard.

9 juni 2014, Primrose Hill: 'Dit Londense leventje bevalt me wel! Vandaag was de eerste dag dat ik er alleen op uit ging en dat vond ik best spannend! Via Camden Town (waar naartoe ik maar één keer in de verkeerde bus heb gezeten) ging ik naar Primrose Hill, waar ik eerst het prachtige uitzicht over Londen heb bewondert vanaf het hoogste punt. Daarna ben ik onderaan de hill gaan zitten in de zon, met mijn nieuwe Eat Pretty die ik bij Urban Outfitters vandaan heb. Omdat ik zo bezig ben met voeding en gevoelig ben voor mooie illustraties, kon ik 'm niet laten liggen. Ik merk wel dat Londen een stuk verder is op het gebied van biologisch, natuurlijk, vegetarisch en veganistisch eten. Ook komen veel ingrediënten uit de buurt. Er is veel en gemakkelijker eten en drinken te vinden waar geen onnatuurlijke toevoegingen in zitten, zoals deze firefly drank en de jam op mijn cracker. En tot nu toe heb ik altijd een soylatte kunnen bestellen in een van de vele leuke koffietentjes. Er wordt bij de producten ook niet alleen nagedacht over de inhoud, maar ook hoe de verpakking het beste gerecycled kan worden.

Het is zo heerlijk dat er in zo'n grote en levendige stad als Londen toch plekken zijn waar je stilte kan vinden. Op Primrose Hill kan je heerlijk rustig liggen. Bij een zonnestraal lijkt heel Rotterdam zich te verzamelen in het Vroesenpark, maar dat lijkt hier heel erg mee te vallen. Geen harde muziek, geen angst voor een voetbal tegen mijn hoofd.. alleen het prachtige uitzicht op de stad, waar het alles behalve rustig en stil is.'

1 gedachten:

  1. Geweldig! Ik wil ook graag een keertje alleen reizen om een stad te ontdekken. Lijkt me beangstigend, maar ook wel fijn. Kan je gewoon lekker je eigen zin doen. En 's avonds natuurlijk lekker bij vriendlief kruipen :)

    BeantwoordenVerwijderen