banaanhavermout

11 mei 2014

Eten en lezen. Mijn favoriete combi van de afgelopen tijd. Altijd als ik eet, ligt er een boek op schoot.
Havermout en Harry Potter maken mijn dag.



En omdat ik zo veel van havermout houd wil ik een recept met jullie delen.

B a n a a n h a v e r m o u t
35 gram havermout
250 ml sojamelk/amandelmelk (gezoet of ongezoet, wat jij wil. ik gebruik de gezoete sojamelk of ongezoete amandelmelk). uiteraard kan je ook gewone melk of andere soorten melk gebruiken!
halve banaan, geprakt

De melk breng je aan de kook. Vervolgens doe je de havermout erbij, roeren en een minuutje zachtjes laten koken. Dan doe je de geprakte banaan erbij; dit laat ik ook altijd nog een minuutje koken. Daarna mag je het opscheppen! Als je het nog even laat staan, wordt het nog wat dikker. Ik vind deze banaanhavermout echt heerlijk, en dat komt ook door de gezoete melk. 
Als topping kan je er nog van alles doorheen doen. Rozijnen, kaneel, you name it. Het voordeel aan gedroogd fruit als rozijnen en gojibessen, is dat deze nog vocht opnemen uit de havermout en dus zacht worden, omdat je het nog even moet laten staan of er al in het pannetje bij kan gooien.
De topping op de foto zijn ook heerlijk: lepel gojibessen, lepeltje cacaonibs en superfoodmix van Gimsel (met dadels, vijgen, mulberry's, incabessen en gojibessen).

Heb jij tips voor een mega lekkere havermout?

5 gedachten:

  1. Ik weeeet wat mijn ontbijt zal zijn morgen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmmmh. En dat onder het genot van Harry Potter: beter kan niet! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oe lekker!!
    ik eet altijd dezelfde havermout combi, maar het is echt heerlijk: jam, amandelpasta, kaneel en chiazaad en agavesiroop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen havermoutfan, wel op zoek naar leestips :)

    BeantwoordenVerwijderen