veertje

18 april 2014

Oh, wat fijn, maandag was ik weer in de doka te vinden om nieuwe negatieven te ontwikkelen. Ik ben onder andere naar het bos (en Londen!) geweest met mijn fijne cameraatje, om daar een paar uur te hebben rondgelopen en gezeten en gekropen en gelegen. Wat was dat een heerlijke dag. En wat ben ik blij met mijn negatieven.

Helaas heb ik een mega el cheapo negatievenscanner, waardoor de kwaliteit slechter is en de details van de foto een stuk minder worden. In de doka kan ik een foto ook veel meer maken zoals ik 'm wil; meer contrast, minder contrast, diepere tinten.. (tja, dat kan ook met Photoshop, maar dan kan ik dat in de doka toch iets beter haha) Toch wilde ik het graag met jullie delen. Ik heb al een tijd geen foto's meer gedeeld; ik ben ook een behoorlijk slome fotograaf. Rolletjes volschieten om het volschieten is het niet voor mij, als ik maar één mooi moment zie, maak ik maar één of twee foto's. Zo heb ik op ieder rolletje een verscheidenheid aan foto's en blijft het voor mij ook een verrassing, omdat ik dan langer met een rolletje doe ( deze zat vanaf september in de camera; in de kast staat nog een camera met een rolletje van bijna drie jaar geleden erin.. maar dat vind ik dan ook wel overdreven lang ;) ).

8 gedachten:

  1. Wow Sanne, prachtig! Dit is zo mooi om te zien en doet het kriebelen in mij om ook eens naar een doka te trekken en wat dingetjes uit te proberen :) en vooral veel bij te leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze mooi. Door jouw foto's wil ik mijn camera opbergen en zelf niet proberen. Ik kijk er naar uit om je in Rotterdam te zien, nog even en we zien elkaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heb jij toch een oog voor mooie dingen schatje ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die foto met dat veertje is zo ongelofelijk mooi, Sanne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden zeg!
    Super leuk dat je ze zelf ontwikkeld :)

    XO

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow ik vind je analoge foto's écht super tof. Vooral de eerste foto is echt een topper... Nice dat je het allemaal zelf ontwikkeld zoals Sjo hierboven zei! X Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n mooie foto's. En fijn dat je deze zelf kan ontwikkelen in de doka.
    Dat is iets dat ik zelf ook zou willen kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen