instagram-lievelings

16 februari 2014


De feed op social media is zo persoonlijk; als ik op iemand anders zijn account zit (die ik niet gehacked heb ofzo hoor, wees niet bang), ziet het er zo anders uit. Andere foto's, andere teksten, vreemde mensen. Het maakt me wel nieuwsgierig.
Bij veel social media kan je je eigen feed helemaal samenstellen, door zelf te bepalen wie je wel en niet volgt. Je eigen voorkeuren en eigen stijl. Zo volg ik op Instagram eigenlijk alleen profielen waarvan ik de foto's mooi vind, maar voor iedereen is mooi weer anders. Daarom wilde ik jullie mijn versie van mooi laten zien, hier een lijstje van mijn favoriete Instagram-accounts. Omdat Instagram mijn favoriete app is! Ik haal er zo veel inspiratie vandaan, ik word elke keer weer blij van de mooie foto's die ik daar tegenkom. Wat je hieronder ziet zijn accounts waar mooie foto's op staan, op alfabetische volgorde, met 4 van mijn favoriete foto's op een rijtje.

AEROHOCKEY.
Via de Instagram van Instagram ;) kwam ik op dit account. Hij fotografeert heel veel verschillende onderwerpen vanuit verschillende hoeken, maar de compositie blijft hetzelfde. Juist die verscheidenheid maakt het account dat ik graag wil volgen, en omdat hij deze stijl ook volhoudt.

ANNETTE PEHRSSON.
Via de prachtige boekjes if you leave kwam ik op deze fotografe en ik begon haar te volgen op Instagram. Prachtige fotootjes, met haar katjes, mooi en lekker eten en veel natuur. Eigenlijk alles waar ik van hou ;).

CATOFTHEYEAR.
Zoals ik net al schreef, hou ik van katten. En ook via de Instagram van Instagram kwam ik op cat of the year. Een niet normaal prachtig beest en dit is zijn leven. Het klinkt een beetje suf, dat is waar, een kat volgen op Instagram. Maar de foto's zijn ook gewoon zo mooi en die kat is zo leuk!

CROYABLE.
Mijn neef vertelde mij dat een vriend van hem erg populair is op Instagram, en dat begrijp ik. Er zitten mooie kleuren in zijn foto's en hij houdt, net zoals ik, van weerspiegelingen. Hij reist veel en komt op de meest mooie plekken, maar deze zo goed vast leggen, dat moet je ook maar kunnen. En zelfs Nederland ziet er mooi uit via zijn iPhone. Hij is één van Nederlands bekendste Instagrammers.

LAURABEUGER.
Dit is het profiel van mijn vriendinnetje Laura. En zij zit er niet tussen omdat ik haar zo lief vind, maar omdat er geen slechte foto in haar mooie Instagramfeed zit. De derde foto van links is gemaakt in Stockholm, waar ze geniet van een tijdschrift en een zelfmaak chocolademelk die ik haar had opgestuurd, omdat ze daar zowat bevroor.

SONYAYU.
Aaah, deze hondjes.. ze zijn zo schattig! Sonyayu trekt ze van alles aan, en ze poseren met alle liefde voor haar. Nee, op haar Instagram staan niet alleen maar deze lieve hondjes, maar dit vond ik gewoon de leukste foto's. Zij fotografeert ook graag eten, interieur en andere diertjes. En daarna kwam ik erachter dat één van deze leuke Franse bulldogs zijn eigen Instagrampagina heeft.. het moet niet gekker worden, maar ja, ik volg ;), hihi.

TANUXAXAXA.
Ah, zo mooi en dromerig. Vrij donkeren kleuren en schijnbare eenzaamheid ook, waardoor er voor mij een soort licht melancholisch gevoel overheen zit. Maar wel een mooi gevoel. Zij fotografeert graag de prachtige natuur en de steden in onder andere Denemarken en Zweden, waardoor ik graag zou willen rondlopen in haar foto's.

THEDAINTYSQUID.
Haar blog is ongeveer de eerste blog die ik begon te volgen. Fantastische blog heeft zij, met haar verzamelingen, haar duizend haarkleuren, analoge fotografie en nagelkunst. En om beter op de hoogte te blijven van haar avonturen als fulltime blogger, begon ik haar Instagram te volgen. De foto's verschillen niet met wat er op haar blog te zien is, maar een leuk profiel om te volgen, want ik vind haar foto's erg mooi!


Ik hoop dat je dit leuk vond en hier je inspiratie uit kan halen, net zoals ik. Het opstellen van dit lijstje vond ik lastig, omdat ik wekelijks op nieuwe mooie accounts kom. Dit is mijn lijstje van nu, maar dat zal snel genoeg veranderen, als dat nog niet gebeurd is ;).

Fijne zondag! X.

8 gedachten:

  1. Mooie selectie. Vooral de eerste vier vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind alle foto's heel erg mooi! Ik had nog geen één van deze accounts voorbij zien komen. Bedankt voor het delen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ik heb weer een paar pareltjes ontdekt dankzij jou! Kaylah volgde ik ook al, ik vind haar blog ook zoooo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwie, hier word ik inderdaad ook blij van! Ik heb weer een heerlijke, mooie feed de komende tijd :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh wat is dit allemaal prachtig! Bedankt voor de inspiratie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stiekem wil ik heel graag een smartphone zodat ik mee kan instagrammen! (ok en zodat ik niet meer verloren loop)
    Anette Pehrson kende ik al, zij heeft ook een fijne blog! De rest zijn allemaal heerlijke nieuwe ontdekkingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super toch, hoe iedereen zijn feed verschillend is! Wow dat rood haar staat haar goed!

    Ps: wees vrij om de currently te doen, is super tof! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aah die van Annette vind ik mooi! Die romantische dromerige in haar bed + kat vind ik ook zo cool. :) *scrollt hele instagram door* Mooie inspiratie en wat blijft je blog toch een droom! :) (veel te lang hier niet meer geweest :O)

    BeantwoordenVerwijderen