179

6 februari 2014

Toen ik net een kopje koffie voor mezelf aan het zetten was, bedacht ik me dat ik eens iets gelezen had over een onderzoek dat gedaan was naar de relatie tussen het soort koffie dat iemand drinkt en zijn persoonlijkheid. Daarna bedacht ik me dat er veel van dit soort persoonlijkheidsonderzoeken zijn. Voor mijn opleiding moet ik er al zat doen. Eigenlijk hoef ik mij niet te verdiepen in mijzelf om mij te leren kennen - ik duik gewoon een tijdschrift in of kijk op het web als ik wil weten wie ik ben. Dat vond ik een grappig idee, en ook best bizar..

Vandaar dat ik mijzelf even voorstel aan jullie. Dit is Sanne, volgens wie en wat dan ook.

Laat ik maar beginnen bij de koffie. De koffie die ik drink zegt veel over mij. Voorheen dronk ik namelijk graag cappuccino, toen was ik nog een dwangmatige controle-freak die erg overgevoelig was en veel bezig met haar lichaam en gezondheid. Nu ik ben overgestapt op latte macchiato vind ik het belangrijk dat anderen mij leuk vinden en gedraag ik mij ook hier naar. Mijn dwangmatigheid heeft iets meer neurotische trekjes gekregen.

Ik heb erg veel behoefte aan ruimte en trek alleen maar op met mensen tegenover wie ik mijzelf kan zijn. Dit viel natuurlijk te verklaren door mijn favoriete plek in de bioscoop, namelijk op de middelste rij aan de zijkant. En als we het toch over de bioscoop hebben.. omdat ik graag mijn popcorn deel en zowel gretig als selectief ben, ben ik een perfectionist, maar zeker niet egoïstisch.
Maarja, dankzij mijn sterrenbeeld, Weegschaal, ga ik ook het liefst conflicten uit de weg. Al kan dit resulteren in lafheid. Het liefst eet ik namelijk zelf alle popcorn op, maar dit schijn ik niet te durven.
Dat ik het liefst conflicten uit de weg ga, kon ik ook wel concluderen uit mijn afkeer voor pittig eten - ik heb namelijk niet zo'n hoge spanningsbehoefte.

Moge het duidelijk zijn dat mijn lievelingskleur groen is. Groen is vaak de accentkleur van mijn blog en deze kleur springt er voor mij toch wel uit. Ik ben natuurlijk goed in het oplossen van problemen en heb een intelligente denkwijze; als ik een tint moet kiezen, kies ik voor blauwgroen, wat deze eigenschap verklaart. Tja, logisch.. Groen is ook de kleur van harmonie en evenwicht, groen geeft het gevoel dat alles in de wereld in orde is en dat de harmonie van de natuur de onzekerheid en vijandigheid uit de wereld kan wegebben. En ik laat mij vaak inspireren door deze natuur. Dankzij mijn sterrenbeeld heb ik zeer artistieke eigenschappen en liggen mijn talenten bij de beeldende kunsten. Al moest ik wel van de academie af, unfortunately peanutbutter :(.

Die harmonie en dat evenwicht van het groene komen ook weer terug in mijn sterrenbeeld. Tja, Wéégschaal hè. Ik zou namelijk vaak opkomen voor de zwakkere persoon om het evenwicht te bewaren. Mijn omgeving ervaart mij als hartelijk, vriendelijk en meegaand, maar door dit laatste kan het er ook op lijken dat ik geen mening heb. En ik ben erg besluiteloos. Misschien dat ik daarom de ene keer voor cappuccino kies, maar toch steeds vaker voor die latte.. of het gewoonweg niet weet en te lang doe over mijn beslissing, en dan maar gewoon neem wat zij ook nemen..

5 gedachten:

  1. Hihi, heel leuke blogpost Sanne, tof geschreven! Makes you think, een beetje dan toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I don't know what it's all about, only coffee! but really loves your blog layout. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi wat een leuke post schatje! ♥ je bent er alleen vergeten bij te zetten dat je de meest geweldige vriendin bent die iemand zich maar kan wensen!! (misschien kunnen we dat ook ergens uit afleiden hihihi ♥)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat is een mooie post Sanne, speciaal en echt mooi geschreven! Ik pas bij de koffie keuze en eigenlijk bij veel van de dingen ook. Alleen een lievelingskleur doe ik gewoon niet aan mee :D Prachtige persoonlijkheid heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen