174

11 januari 2014

Eigenlijk had ik voor dit jaar geen wilde plannen. Nu nog steeds niet. Ik wil mijn propedeuse halen, dat is eigenlijk het belangrijkste. En verder kneiter verliefd zijn, knuffelen met Guusje, fotograferen, lekker eten en erg belangrijk, leuke dingen doen met vriendinnetjes.

Ik geloof ook helemaal niet in het maken van goede voornemens. Misschien vandaar dat ik ook geen wilde plannen heb. Als je iets wil bereiken, moet je daar gewoon aan beginnen te werken. En als je voornemens eigenlijk helemaal niet leuk zijn, maar ze worden van je verwacht of je verwacht te veel van jezelf, dan denk ik ook niet dat het gaat werken. Maar misschien werkt voor sommigen het nieuwe jaar als duwtje in de rug.

Soms is het wel leuk om gebruik te maken van de tijd in een jaar. Net als vorig jaar, toen ik begon met de 365 dagen challenge op 1 januari (en niet afmaakte. Misschien zijn voornemens daarom ook niet mijn ding. Door de druk haak ik juist af, de dingen die ik doe moeten vooral leuk blijven.).

Afijn. Op verschillende blogs kwam ik lijstjes tegen voor het komende jaar. En langzaamaan kwam ik op meer dingen die ik wilde gaan doen, deze aankomende 12 maanden. Die er eigenlijk ook al waren, maar nu ik mij er bewust van ben waarschijnlijk ook zal doen. Proberen, in ieder geval. Zonder druk en mits ik het leuk blijf vinden.

L I J S T J E
× Geïnspireerd door Hannelore wil ik voor het jaar 2015 een kalender maken, met mijn eigen foto’s. Dat lijkt me zo leuk! Ik zit er aan te denken om van elke maand van dit jaar een foto te hebben.
× Vaker naar één van de zoveel prachtige musea in Nederland. Dit doe ik veel te weinig. Ik heb een museumkaart en ik heb een studentenov… dus waarom, oh waarom zit ik dan thuis op mijn vrije donderdag? [weet jij een mooi museum waar ik absoluut heen moet?]
× Meer boeken lezen - dit stond sowieso al in mijn 10 voordat 200 lijstje. 30 boeken voor dit jaar, is de challenge. Boekentips zijn zeer welkom :). En zit jij ook op Goodreads?
× Meer schrijven. Blogberichten, verhalen, voor mijn opleiding.. ik vind het leuk, ik heb een mooie Parker gekregen voor kerst en volgens Colin Nissan is schrijven een spier ;), dus ik moet het blijven trainen!
× Mijn eerste give-away doen! Omdat ik zulke lieve volgers heb en weet hoe leuk het is om er één te winnen. Ik ben het al zo lang van plan, maar kwam steeds maar niet op dé give-away die ik wilde doen. Dit jaar gaat het gebeuren, let maar op.
× En dan nog een serieus punt: zelfstandiger worden en meer durven. Ik woon nu 3 jaar samen met Lucas, maar als het goed is gaat hij voor 5 maanden naar het buitenland. Ik zal dan toch wat zelfstandiger moeten worden! Maar 5 maanden zonder hem.. pfoe..

Mijn lijstje. Een goed lijstje, lijkt mij zo. :)

En jij? Fijne zaterdag! X

7 gedachten:

  1. Leuk stuk liefje!
    Ziet er naar uit dat je tóch een lijstje met goede voornemens hebt, al noem je het anders.
    In ieder geval weet ik zeker dat het je allemaal gaat lukken, gewoon omdat je die dingen leuk vindt om te doen! :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt allemaal goed! :) Het eerste staat ook op mijn lijstje. Ik vind het wel best moeilijk om een onderwerp te bedenken per maand. Ik hoop dat ik iets vind! Meer boeken lezen is een voornemen van bijna iedereen denk ik :) Zeker delen welke je leest, misschien ontdek ik nieuwe parels op jouw blog! :) Je zal wel zelfstandig zijn en worden! Ik duim alvast voor je! GO SANNE GO! :) Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohja je eigen kalender maken: supertof en origineel plan, vind die van Hannelore ook zo mooi! Boekentips: Hoe de wereld perfect functioneert zonder mij - Joost Vandecasteele, Hersenschimmen - Bernlef, Komt een vrouw bij de dokter - Kluun, De ondraaglijke lichtheid van het bestaan - Milan Kundera, Turks Fruit - Jan Wolkers, When God was a Rabbit - Sarah Winman, Hoe het licht binnenvalt - M.J. Hyland, Medereizigers - A.H. Nijhoff, The Virgin Suicides - Jeffrey Eugenides, A Home at the End of the world - Michael Cunningham, Tongkat - Peter Verhelst (ofwel: alle boeken die ik vorig jaar las, nee niet waar, ik heb er eentje tussenuit gelaten die ik niks vond!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfstandigheid leer je door de jaren. Ik werd verplicht zelfstandig te zijn vanaf mijn 12. Helaas door omstandigheden. Voor de rest, je eigen kalernder maken klinkt zo leuk. Veel geluk met de boeken te lezen, mijn favoriete boek is op dit moment nog steeds " The virgin suicides " en de boeken van Stephen King! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk stukje schatje!♥ Met heel veel goede ideeën dus misschien moet ik er ook maar aan gaan geloven hihi! kusjes voor de leukste blogger op internet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Studeren, en reizen naar den boyfriend! Oh wat jammer dat je vriend een tijd gaat! Het is niet fijn om afstand te hebben :/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blog, veel geluk met je plannen voor het nieuwe jaar!
    Veel liefs, Yeslia

    BeantwoordenVerwijderen