171

17 december 2013

Echte Rotterdammers.
Op mijn verjaardag 3 jaar geleden werd ik Rotterdammer. Maar ben ik dan een echte Rotterdammer? Schreeuw ik al het hardst op de markt?

In het Museum Rotterdam is nu de tentoonstelling 'Echte Rotterdammers - wie denken we wel dat we zijn' bezig, nog tot en met 16 maart 2014. Tijdens onder andere de Museumstraat in maart werden er foto's gemaakt voor deze tentoonstelling. Rotterdammers (maar ook niet-Rotterdammers) gingen hier op de foto met hun zelfgeschreven leus. Ik kom graag op de markt en volgens mij schreeuwen echte Rotterdammers het hardst op de markt.

Dit is, denk ik, de eerste foto waarop jullie mij nou eens goed kunnen zien. Al was dit wel al in maart en is mijn haar alweer langer en een andere kleur ;).

Ik vond het een hele leuke tentoonstelling. Er hangen niet alleen foto's, maar ook veel geschiedenis van Rotterdam is te zien. En het dialect wordt uitgebreid besproken. Deze foto van mij hangt er ook - al moet je wel goed zoeken. Ook mijn vriendinnetje Laura is er te vinden!

Wat heb jij met de stad Rotterdam? Woon je er? Kom je er vandaan? Ben je hier wel eens te vinden? Vind je het een prachtstad, net als ik, of vind je het verschrikkelijk?

Liefs!

6 gedachten:

  1. zo leuk! ik moet mijn rotterdams accentje alleen nog oefenen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die foto is léeuk! Je panty is echt heel tof. Ik ga het eens aan mijn vader voorstellen om er heen te gaan, die is Rotterdammer in hart en nieren. Viva la Rotjeknor dan maar hé? :)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuuuk! Jammer dat ik amper in Rotterdam ben hihi, kom er natuurlijk alleen om mijn favourite import rotterdammers te zien! (Lau en jij♥)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave tentoonstelling! Daar ga ik zeker heen.

    Ik ben geboren in Rotterdam en vlak voor mijn zevende verjaardag naar Leiden verhuist. Rotterdam vind ik heerlijk, zo ruim, zo veel variatie in alles. Misschien dat ik volgend jaar als ik ga studeren wel weer terug trek naar Rotterdam, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dat moet wel een heel leuke tentoonstelling zijn! :) Mooie outfit heb je daar aan!

    BeantwoordenVerwijderen