Nutellameringues

6 september 2013

Ohhhhh. Dit is een recept voor iets lekkers. Voor zoetekauwen. Voor snoepkonten.

Dit is namelijk een recept voor meringues met Nutella. En het is super makkelijk en ik vond het super lekker.

Wat heb je nodig voor 6 meringues?
- stuk bakpapier;
- elektrische mixer (als je het met een garde moet mixen, krijg je echt lamme armen. Dus ik raad een mixer aan!); - 2 eiwitten;
- 100 gram poedersuiker;
- 6 theelepels Nutella.

Hoe maak je de meringues?
Eerst verwarm je de oven voor op 110°C. Dan neem je een stuk bakpapier en teken je daar met een stift of pen 6 ovalen op, van 10x7 cm. Zo krijg je gelijke meringues. Dan draai je het bakpapier om en leg je het op een bakplaat.

Klopt de eiwitten in een grote kom met de mixer. Als ze stijf beginnen te worden, voeg je poedersuiker in kleine hoeveelheden toe. Je moet blijven kloppen tot de suiker goed is opgelost en het schuim pieken vormt als je de garde omhoog haalt.

De volgende stap kun je doen met een spuitzak (met een spuitmond met een doorsnede van 10 mm), maar ik deed het met een lepel en dat ging prima. Schep de helft van het schuimmengsel in de ovalen op de bakplaat. Schep daar een theelepel Nutella op.

Schep dan weer een lepel schuim op het schuim en maak het op. En maak er wat leuke pieken op, zo komen ze leuk uit de oven ;).


Doe de meringues voor 20 minuten in de oven. Daarna verlaag je de temperatuur naar 70°C en laat je ze nog 30-40 minuten verder bakken.

En dan zijn ze klaar! Ik hoop dat ze gelukt zijn. Volgens het recept moet je ze een hele nacht laten drogen voor je ze gaat eten, maar daar had ik natuurlijk geen geduld voor ;).
Eet smakelijk!

4 gedachten:

  1. Oeeeh super leuk! :) Dat moet lekker smaken, danku voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil dat wel komen proeven,ziet er heerlijk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee, met Nutella! Vind je eerste foto erg mooi, voedsel...?

    BeantwoordenVerwijderen