156

4 augustus 2013

Hoi!
Allereerst: hier laat ik je de laatste foto's van het project in juni zien, waar ik elke dag een thema had.
Daarna: Ik heb een mededeling. Jawel, wederom over het 365 dagen project.. want oh oh oh, wat gaat dat altijd goed ;). Ik heb een tijdje gehad dat ik niet zo mijn best deed en ook een aantal dagen niet fotografeerde. Ik denk dat dat kwam omdat ik een beetje mijn motivatie kwijt was. Ik wilde namelijk dolgraag fotografie studeren op een academie, het liefst in Rotterdam. Ik barstte in tranen uit toen ik de brief kreeg waarin stond dat ik niet was aangenomen en iets moest zoeken wat dichter bij mijn hart lag.. ik weet nog steeds niet echt wat er dichter bij mijn hart ligt dan fotografie, maar goed.. daar heb ik al genoeg over gediscussieerd ;). Ik wilde het toen nog gaan proberen in Utrecht, maar heb de avond voor de toelating besloten niet te gaan. Ik wilde niet naar Utrecht. En ook niet meer naar Rotterdam. Ik zat dus een beetje in de put en geen zin meer om mijn camera op te pakken. Zodoende.

Uiteindelijk ben ik wel weer gaan fotograferen en met veel plezier, nog steeds (en alweer).




Nu wil ik de dagen dat ik niet heb gefotografeerd, de foto's niet inhalen. Normaal als ik eens een dag vergat deed ik dat wel, maar dan ging het maar over één dag. Nu over een aantal dagen achter elkaar. Het heeft voor mij dus niet zo veel zin om die dagen in te halen, want het zegt toch niks over die dag. Het gaat er juist om dat ik elke dag een foto maak, niet ineens heel veel foto's (mag ook wel natuurlijk ;) voor andere doeleinden ofzo, gewoon omdat ik mooie dingen tegenkom). De foto's met een thema uit juni heb ik wel ingehaald trouwens :) (behalve shoes) die hadden we nog een thema, dus dat was leuk om te doen en in te halen!
Dus bij deze: de foto's die ik niet heb gemaakt, haal ik niet in. Ik tel gewoon door en ik ga in januari langer door! Helaas geen project van een kalenderjaar, maar nog wel van 365 dagen.

Sinds ik de eerste dag op vakantie was, ging het weer heerlijk. Daar doen we natuurlijk veel dingen en is alles wat mooier en bijzonderder dan hier. Maar nu thuis wil ik verder gaan. Ik vind het ook hartstikke leuk om te fotograferen en ik kan er echt van genieten als ik er lekker mee bezig ben, dus waarom niet?

De dagen die ik nu heb overgeslagen zijn 10, 12, 14, 17 en 20 mei & 1 t/m 5, 8 en 10 t/m 13 juli. Veel hè? Oh oh! Dan weten jullie dat :).

En nu een update uit juni, waar ik met thema's werkte. Links op de blog kan je zien wie er meededen. En kijk ook even naar deze post van Elisse, zij heeft een lijstje gemaakt met de foto's die zij het mooiste vond van andere bloggers tijdens juni. :)


18 juni: collection.
Met camera's uiteraard! Tot nu toe bestaat de collection uit 9 analoge camera's en één digitale (die ik van mijn vader leen). Voor als je geïnteresseerd bent, van linksboven naar rechtsonder: Agfamatic 200 die ik heb gewonnen van Liefgeval :)))), nog niet uitgeprobeerd helaas.. Daarnaast de Cosina AF, fijn cameraatje om mee te nemen met stappen, er zit een flitsje op. Hij heeft wel een afwijking, haha. Daar zit vast nog een rolletje in. Dannnn de Pentax Asahi waar ik het laatst over had en zo blij mee ben. Daarnaast de uitklapbare Polaroid SLR 680, voor mijn verjaardag vraag ik wel polaroids ;). Daarnaast een cameraatje, de Canon Prima Super 105 (leuke naam), die ik nu een jaar heb en waar al een jaar een rolletje in zit. Hij is in Brussel en Parijs geweest, maar de batterij is op en het rolletje kan er alleen uit als ie vol is. Geen zin om een nieuwe batterij te kopen hehe. Dan, links onderin, een analoge Minolta spiegelreflex met een telelens erop, die ook op mijn digitale camera kan. Hele fijne en maakt onwijs scherpe foto's. Dan de Praktica Super TL, which I love. Alleen de batterij van de lichtmeter is leeg, dus ik kan er niet zo veel mee.. zonder lichtmeter vind ik het maar eng! En op dat moment kreeg ik ook de Pentax en die lichtmeter doet het wel :). Daarnaast ook een Polaroid, de EE44, waar ik deze foto's mee maakte en het maar lastig van vind om uit te vogelen hoe die werkt. En daarnaast, rechtsonder, de Agfa Clack, ook nog niet uitgeprobeerd.


19 juni: before/after.
Voordat mijn zusje en ik aan de Harry Potter filmmarathon begonnen.

20 juni: color scheme.
In het Conservatorium van Den Haag.

21 juni: after dark.
Deze foto is later gemaakt, in Annecy. Onweer.

22 juni: from a distance.
In het Kralingse Bos.

23 juni: architecture.
Later gemaakt, in Lyon.

24 juni: childhood memory.
Papa maakt gado gado.

25 juni: reflection.
Kralingse Bos.

26 juni: animal.
Lieeeeeef hertje, ook in het Kralingse Bos.

27 juni: low key.
An apple a day keeps the docter away. Of nectarines. Super leuk onderwerp had deze foto, dit wil ik vaker uitproberen!

29 juni: emotion/dream/skyline/natural habitat.
28 juni met het onderwerp shoes heb ik overgeslagen. En deze foto is later gemaakt, vlak bij Lyon :). Heerlijk daar.. Anddd het is een skyline.

30 juni: bokeh.
Ook al zo'n leuk onderwerp! In het Kralingse Bos.

Fijne zondag!

6 gedachten:

  1. Hele mooie foto's! From a distance en bokeh zijn supermooi <3 Die hele reeks in het Kralingse Bos is prachtig! En fijn dat je er toch weer mee verder gaat! Ik vergeet 't ook af en toe, maar dat mag de pret niet drukken, toch!? Onderwerpen zijn inderdaad gemakkelijker. Ik denk dat ik binnenkort een maandje enkel zelfportretten ga schieten (mag dus ook enkel lichaamsdelen zijn ed) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit een geweldig project, ontzettend mooie foto's zitten ertussen! Die van dat hert is tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke foto's. :) Ik heb even moeite met men project.. ik denk da ik een soort break heb door mijn turkey's blues :/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof! Ik ben er nog altijd niet toegekomen, een maand lukt mij zelfs niet. Ach ja, zolang ik zelf nog fotografeer is het ook goed zeker? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat jammer! de moed niet opgeven, gewoon doen wat je wil! als je nu eventjes niet wil fotograferen geeft dat niet .. je maakt altijd mooie foto's ;)

    BeantwoordenVerwijderen