155

1 augustus 2013

Hoi bloggers!
De afgelopen twee weken was het stil rond mijn blog (dat is het wel vaker) en ik heb een verklaring: vakantie!
Met mijn vriend, een auto en een tentje ben ik naar Frankrijk gegaan en hebben we prachtige plaatsen bezocht en van het heerlijk warme weer genoten. En hier ben ik weer, met veel foto's, herinneringen en nieuw ontdekte plekken, waar ik graag naar terug wil gaan.


Op een aantal plekken zijn wij geweest, in deze volgorde: Versailles, Dijon, Annecy en Lyon.
Ik raad het allemaal aan ;). Ik raad sowieso heel Frankrijk aan! Toen we bij Annecy zaten zijn we nog een dagje naar het meer van Gèneve geweest. Het was een beetje een tegenvaller, in vergelijking met het meer van Annecy. Ohhhhhh want Annecy was zo ontzettend mooi...

Gelukkig hebben we de foto's nog.

In de tuinen van Versailles. (in 2010, op de middelbare school, mijn profielwerkstuk over gemaakt). Later zagen we in de bibliotheek van het Château de Menthon-Saint-Bernard een heuse handtekening van de Zonnekoning. Kicken! ;)



In Dijon, prachtige stad. Ooit geweest?

Op het kasteel van Menthon-Saint-Bernard, vlak bij Annecy. Uitzicht over het prachtig blauwe meer.

IJS! In (het zeer toeristische deel van) Annecy.

Het meer van Annecy. Nu begrijp je waarom ik verliefd ben, toch?

Soepogen.

Onweer.

Twee verliefde mensen op le Pont des Amours.

Staan in het graan, in de buurt van Lyon.

In Parc de la Tête d'Or. Dit is echt een aanrader! Als je ooit naar Lyon gaat, ga dan naar dit park. Het is heel erg groen en je kan er heerlijk chillen, ijsjes eten en wandelen. En in dit park zit een gratis dierentuin! Met giraffen en beren (die vechten) en olifanten en heel veel aapjes.

Chillen in ditzelfde park. Ik zei toch dat dat goed kan hier?

Hetzelfde park. Ik zei ook dat het groen was, toch?

Dezelfde graanvelden vlak bij Lyon.

Zwemmen (of staan) in een aftakking van de Rhône.

Ik sluit af met de afsluiter van de vakantie, uit eten bij een visrestaurantje in Lyon. :))))


Mijn vakantie was dus heerlijk! Ik wil heel graag terug naar Annecy, maar er zijn ook nog zo veel andere plaatsen waar ik een keer naar toe wil.
Heb jij een lekkere vakantie?

Liefs!

12 gedachten:

  1. Ooooooh ik moet een beetje huilen om je Annecyfoto's <3 Zo mooi en fijn is het daar, en ah. Logisch dat je terug wil, ik ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh dit is gewoonweg zalig! & ik had net nog een post geschreven over gaan kamperen!! heel erg mooie foto's! Moet geweldig zijn geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's. Die foto van het graan is echt fantastisch! Ik ben vroeger ook in Annecy geweest, zo mooi daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke foto's! Heel mooi daar precies, wil ik ook wel eens heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben ook al in dijon geweest! zag er een heerlijke vakantie uit! mijn vakantiefoto's komen ook nog hehe ;) echt tof, wij hebben ook frankrijk gedaan, en een stukje spanje!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw vakantie zag er geweldig leuk uit! :)

    Ps: ik stuurde je privebericht op fb, maar kan in je spam komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt me dus de allerfijnste vakantie die je kunt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wauw, wauw! Ik ben nu wel een tikkeltje jaloers. Het ziet er namelijk zo heerlijk uit! En Frankrijk is dan ook mijn lievelingsland! Alleen ben ik nog nooit echt in de stad geweest.. Nu ook op mijn wensenlijst dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aaaaah, ziet er zo heerlijk uit, Sanne! Ik vind de graanfoto prachtig. Nu wil ik ook naar Annecy! Ik wilde al toen ik alle fijne verhalen van Marlou hoorde, en nu wil ik alweer! Plannetje voor als het liefje nog eens vakantie neemt <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooie foto's Sann!! vooral die graan en groene bladeren hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. pracht kind, pracht vakantie, pracht blog! ♥

    BeantwoordenVerwijderen