138

24 maart 2013

Deze koekjes zijn echt lekker. Ik zag Nutella koekjes bij iemand op Instagram en ik dacht JAA dat wil ik ook maken! En dat deed ik, met mijn zusje. Althans, ik deed de voorbereiding, maakte de koekjes, haalde ze uit de oven en Floortje likte de lepel Nutella af. Maar toch is ze lief.

Ze zijn heel makkelijk om te maken en je hebt niet veel ingrediënten nodig. Je hebt 1/2 cup + 1 eetlepel bloem nodig, 1 ei, 1 cup Nutella en eventueel 1/2 cup chocolate chips. Ik had een reep witte chocolade in stukjes gesneden, werkt net zo goed!
De koekjes worden erg Nutella-achtig (duh) en lekker fudgy.

Hoe maak je deze koekjes?
Van te voren verwarm je de oven op 180°C. Daarna meng je de bloem, het ei en de Nutella met elkaar in een kom. Zo goed mogelijk roeren, zodat je nergens meer bloem ziet en alles goed door elkaar zit. Vervolgens gooi je de chocolate chips erdoorheen. Wederom goed mengen.

Dan maak je deegballetjes van je deeg. Mijn eerste deegballetjes waren veeeeel te groot, waardoor ik mega koekjes kreeg. Maak dus kleine balletjes. Op de foto hieronder is te zien hoe het wel moet, als je daar aan kan zien hoe groot de balletjes zijn (en op de eerste en laatste foto zie je het resultaat). Leg ze op een bakplaat met bakpapier en druk de balletjes een beetje plat. Zorg voor genoeg ruimte om de balletjes, de koekjes worden namelijk nog platter in de oven. Strijk de zijkanten van de schijven deeg glad, zodat je geen scheurtjes krijgt.

Doe je bakplaat in de oven voor zo'n 10 minuten. Daarna kan je zelf aankijken of je ze misschien nog wat langer in de oven wil. De buitenkant moet krokant zijn, maar de binnenkant mag nog wat zacht blijven.
Je kan ze gelijk gaan eten als je weinig geduld hebt, zoals ik. Neem er een glaasje melk bij. Afgekoeld zijn ze ook lekker!


Enjoy! En als je ze hebt gemaakt, laat mij dan even weten hoe lekker je ze vond :).

11 gedachten:

  1. Juuuuuuum, ziet er superlekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh die zien er heel lekker uit! En makelijk recept! Moet ik eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik weet wat ik ga maken woensdag HEUJ! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er echt héél lekker uit, ga ik zeker eens proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben niet zo'n fan van zoete dingen (meer zout, zoute popcorn, mmm)
    maaaaar
    dit ziet er heerlijk uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heeerlijk uit! En een makkelijk recept ook zonder veel ingrediënten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik probeerde ze gisteren uit, mmmmmmmmmmmmmhhhh lekker!!! Voor herhaling vatbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oke, ik ga ze morgen ook bakken!! mmmm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ziet er lekker uit!!! hmm krijg gelijk zin om dingen te bakken

    BeantwoordenVerwijderen