135

15 maart 2013

if you leave is a collection of contemporary photography.

snapshots of a journey made by wanderers who assay the mysterious yet uncannily peaceful feeling of desolation and loneliness. it is more concerned with the impact of a single image, rather than a body of work by an individual photographer.

capturing the beauty of solitude does not merely consist of the act of photography itself, it is the representation of a silent idiom of faces, landscapes, subjects and objects, all in their most personal and intimate ├ętats d'├¬tre.

as a collection if you leave features the works of young photographers from all over the world.

photographer laurence tarquin von thomas has been curating if you leave online since november 2009.

if-you-leave.tumblr.com.

--------

 Annette Pehrsson, Sweden.

Afgelopen week was ik in Berlijn met mijn broertje en vriendje en ik ben wederom verliefd geworden op een stad. Ik heb al vaker gehoord dat Berlijn echt een stad is waar je een keer naar toe moet gaan en dat ik het ook heel tof zou vinden. En het is echt geen stad als geen ander! Dat zullen veel mensen ook wel beamen, denk ik :).
Ik ben daar naar een boekenwinkeltje geweest en volgens mijn reisgidsje zou ik daar niet zonder inspiratie weg gaan. Er zijn boeken en tijdschriften te vinden uit zo'n twintig landen. De thema's zijn vooral kunst, mode, fotografie, design, architectuur en muziek. En ze verkopen leuke tasjes.
Het reisje naar Berlijn was vooral om foto's te maken en om dan inspiratie te halen uit zo'n leuk winkeltje, was natuurlijk hartstikke leuk! Het was fijn om in de winkel rond te lopen en te bekijken wat er allemaal te vinden was.
Op een gegeven moment stuitte ik op een boekje dat het soort foto's heeft dat ik absoluut prachtig vind. Het is een serie boekjes en ik kon gewoon echt geen keuze maken! Ik wilde niet eens een keuze maken. En nu ben ik de blije eigenaresse van de 3 boekjes uit de serie if you leave. Gelukkiger kan je mij niet maken :). Nouja.. de chocoladecheesecake van My Cheesecake deed ook veel goed :).

Veel liefs

2 gedachten:

  1. Ik wil ook echt een keertje naar Berlijn, lijkt me een hele interessante cultuurstad. En die tumblersite is awesome!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Berlijn is zo'n heerlijke stad inderdaad! Klinkt heel zweverig maar ik voelde me een soort "thuis" of zo haha

    BeantwoordenVerwijderen