136

18 maart 2013

Zoals ik al zei in mijn vorige post.. Berlijn was fantastisch! Ik wil terug!
Het reisje was met mijn vriendje en broertje en zij zijn denk ik wel de meest chille mensen om mee op vakantie te gaan. Het was zo gezellig met z'n drieën! Zij waren allebei al eens in Berlijn geweest, ik nog niet. Dus we konden oude plekjes bekijken en zelf nieuwe plekjes ontdekken.

We waren er van 11 t/m 14 maart, 3 nachten dus. En een paar dagen weg voelen altijd langer. :). We zaten in Friedrichshain. Hele fijne buurt, vlak bij de RAW-tempel.
Ik ga je laten zien wat we hebben gedaan, om je hopelijk op ideeën te brengen als je zelf naar Berlijn gaat!
Ik laat je dag één en twee eerst zien, omdat ik merk dat ik behoorlijk wat foto's heb die ik graag in m'n berichtje zet :). Donderdag komen dag 3 en 4!



- MAANDAG - 


Als ik terug ben, is dit de eerste plek waar ik heen ga: Transit. Het is een Thais en Indonesisch restaurantje met een een soort tapasidee. Je besteld schaaltjes van €3 en je kan zo veel nemen als je wil. Erg leuk en lekker! En voor deze dag ideaal, omdat ik in de auto al flink wat salmiaklollies had gegeten en niet écht veel trek meer had. (:
Die garnalen die je ziet... om op te vreten. Je krijgt ze met guacamole, jumm!

Dit moest Lucas mij laten zien: de RAW-tempel. Heel gaaf. Wat ik heb gezien zijn oude halve gebouwen, waarvan alles onder de graffiti zit. Echte kunstwerken! Er zitten discotheken, een skatebaan en een klimmuur. En vast nog veel meer, wat ik niet heb gezien. Voor het eerst kwam ik er 's avonds en dan is de sfeer zo anders dan hoe ik het de dag erna zag. Zeker doen dus, 's avonds naar de RAW-tempel!


- DINSDAG -


's Ochtends hadden we lekker ontbeten in ons appartement, wat heel chill is om in te verblijven. Gelijk een tip: via WaytoStay hebben wij een appartement gehuurd. Ik vond het super fijn, veel vrijer (en goedkoper) dan een hotel. Je kan je eigen ontbijt meenemen, zelf koken, zelfs wassen. En verder heb je er alles. Servies, handdoeken, beddengoed, WiFi. Dat is wel iets dat ik vaker ga doen!
's Ochtends gingen we naar het Jüdisches Museum. Architectuur liefhebbers: bezoek alsjeblieft dit museum. Het is absoluut prachtig! We mochten helaas de tuin niet in, ik denk omdat het had gesneeuwd, maar de buitenkant schijnt ook fantastisch te zijn. Dat moet ik zeker nog eens gaan bekijken.
En het museum zelf is ook erg interessant ;)!

Vervolgens zijn we via het Holocaust Monument en de Brandenburger Tor (waar een paar pubers met maskers op/berenpak aan dat stomme ... aan het doen waren) bij de Starbucks beland. Want daar was het lekker warm.
Wat me opviel in Berlijn, is dat het helemaal niet gebruikelijk is om te pinnen in winkels. Of je hebt contant geld, of je hebt een creditcard. Ik heb alleen een pinpas. Dus voor die koffie moesten we nog een paar blokken omlopen..

Hierna zijn we naar een super leuke t-shirtwinkel geweest. Alles hing er op kleur en er zijn verschillende printjes te vinden die op de verschillende kleuren shirts weer terugkomen. Ikzelf neig al snel naar grijs of zwart in kleding, maar mijn vriend kwam met een mooi roze shirt met een toffe print aanzetten. De kleur is echt heel mooi! Ben erg blij met het shirt :) ik laat 'm nog wel zien!
Blackdoorbeauty heeft niet alleen een t-shirtwinkel, maar ook een met piercings en oorbellen. En als je eerst een t-shirt koopt, kan je nog korting krijgen bij de andere winkel ook ;).

De RAW-tempel.

In de buurt van de Warschauwerstraße zitten veel cafeetjes en je vindt er dus snel iets waar je het naar je zin kan hebben. We wilden eigenlijk naar Hops & Barley, maar daar zaten alle voetbalfans al, voor een groot scherm. Bij Hops & Barley brouwen ze namelijk hun eigen bier. Niet dat mij dat zo interesseert, ik vind bier namelijk niet echt lekker. Dus we gingen naar een andere kroeg, met veel groen licht. Was wel tof! En toen we later naar huis liepen, was Hops & Barley alweer leeg. Genoeg ruimte voor ons dus :). Je kan ook een souvenir kopen, namelijk een heus Hops & Barley glas. Maar meer over het huisgebrouwen bier kan ik je niet vertellen!


Donderdag vertel ik je wat ik nog meer heb gedaan :).

Liefs!

8 gedachten:

  1. Leuk om te zien en te lezen! Ik kijk nu al uit naar donderdag!
    En ook super leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad in Berlijn met L&J! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh i luf Berlijn! Ben benieuwd naar je volgende Berlijnpost :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige foto's! Aaah Berlijn is zo tof! Ik wil ook terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heee die plaats hebben we ook gezien, ik wist niet dat die 'raw temple' heette! daan en ik hebben elke avond aziatisch gegeten voor 4,5 euro, mm heerlijk. die foto van je hand met dat glas bier is zo cool! love lange sluitertijd! jammer dat we niet in het judisches museum geraakt zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Sanne,

    We love your blog! And we are very happy to hear you had a great experience at one of our apartments:) That's why we'd like to propose something to you. Could you please send us an email to social@waytostay.com ?

    Kind regards,

    Georgina. SM Manager

    BeantwoordenVerwijderen