132

27 februari 2013

De laatste tijd ben ik steeds meer te vinden bij een tweedehandswinkel in Zoetermeer. Daar heb ik ook mijn geliefde Praktica vandaan (waar ik niet over kan ophouden - sorry, alsof ik verliefd ben) en nu nog meer mooie spulletjes! Ik heb een paar tussenringen gekocht en die zorgen ervoor dat ik makro foto's kan maken (ik denk dat het makro foto's zijn.. is er een definitie van makro? Nouja, wat dan ook..). Ik heb ze uitgeprobeerd en ik werd er zo kei blij van. Zo dichtbij dat ik ineens kon! Ik heb drie ringen gekocht en ik kan ze los gebruiken, maar ook alle drie tegelijkertijd opdraaien. En hoe meer ringen, hoe meer makro.
Het eerste rolletje is vooral binnen volgeschoten en daar heb ik de foto's al van. Ik heb bij dat rolletje nog niet met de drie ringen tegelijkertijd geschoten. Gisteren heb ik wat meer buiten gefotografeerd en de eerste krokusjes vastgelegd! LENTE! En ik denk dat ik toen wel met de drie ringen tegelijkertijd hebt geschoten :).
Een voordeel van de ringen vind ik, dat er minder licht binnen komt waardoor ik een groot diafragma kan gebruiken. En hierdoor ontstaat er een kleine scherpte diepte! Jeej!

Dit zijn dus een paar foto's van het eerste rolletje met de tussenringen. De tweede foto is ook dubbel belicht en ik denk dat daardoor de kleuren zijn ontstaan. (en als je goed kijkt, zie je wat lichtere vlekken.. volgens mij zijn dan andere bloemen!) Smiley.


7 gedachten: