107

12 december 2012

Tja.. de analoge foto uitdaging. I owe you an explanation.
Op 1 november begon ik een foto uitdaging, analoog. Daar ben ik nog druk voor bezig (dus het is niet gelukt in de tijd die ik had! Oeps, hihi.). In het begin deed ik het super goed en heb ik elke dag foto's gemaakt. Maar bij het bekijken van de negatieven, bleek dat niet alle foto's erbij zaten (ik denk dat ze te donker waren) en daar baalde ik van! Ook is het rolletje in de Praktica helemaal niet gelukt, mijn rolletje had niet doorgedraaid, dus daar stond helemaal niks op! En door die twee dingen ben ik lichtelijk gedemotiveerd geraakt en heb daardoor de uitdaging een beetje gelaten voor wat het was.. Maar toch wilde ik 'm graag afmaken.
De afgelopen week ben ik wel weer aan de slag gegaan, met de Minolta en Praktica (waar het rolletje nu wel goed in zit en) waarmee ik weet dat het gaat lukken :) en ik hoop snel foto's te kunnen laten zien!

Mijn vriendinnetje Renée heeft me verteld dat zij deze maand ook bezig is met deze uitdaging! Ik kijk erg uit naar haar foto's :).

En dan vind ik het ook zo fantastisch dat Elisse een 365 dagen project doet met haar camera en de foto's zijn heel erg mooi. En hierdoor wil ik zelf ook graag een jaar lang elke dag een foto maken! Ik begin hiermee in januari. Dan heb ik de analoge helemaal afgesloten en dan maak ik (hopelijk) een jaar lang elke dag een foto. Een jaar is best lang natuurlijk. Alle seizoenen komen voorbij, alle feestdagen, alle vakanties, alle dagen van het hele jaar en ook nog op de goeie volgorde. Ik heb er eigenlijk al best veel zin in!

Tot zo ver een update hierover :) de volgende keer hoop ik foto's te plaatsen.
En het is al bijna kerst! Ik heb er zo veel zin in. Jullie ook? Fijne plannen gemaakt?

5 gedachten:

  1. Da's zo jammer hé, met analoge fotografie kan je nooit zeker zijn of alle foto's wel gelukt zullen zijn. Ik heb ook al vaak gedacht om zo'n project te beginnen, maar dan vrees ik weer dat fotograferen een 'taak' wordt ipv een hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Sanne, heel begrijpelijk hoor! Als je zo'n pech hebt met je rolletjes en foto's die te donker blijken te zijn. Komt allemaal goed. En ik kijk al uit naar een 'maatje' die ook meedoet aan de challenge, voel me nu best wel eenzaam. Maar tot hiertoe gaat het best goed! Een keertje heb ik een foto moeten maken met mijn vriendje's Iphone omdat ik mijn camera niet bij me had, maar verder gaat het z'n gangetje. Ik hoop tijdens de kerstvakantie wat meer tijd te hebben om buiten mooie foto's te maken en portretfoto's, want ik vind wel dat ik nu wat in herhaling begin te vallen en zou graag wat originelere plaatjes maken.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jammer dat de foto's niet gelukt zijn... Maar dat is natuurlijk ook de charme van analoge fotografie, dat je niet weet hoe de foto's er gaan uit zien. Ik zou ook wel gedemotiveerd geraken na zo'n tegenslag.
    Ik ben benieuwd naar je foto's ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga ook proberen mee te doen met het 365dagen project in januari! Op hoop van zegen :).

    BeantwoordenVerwijderen