106

10 december 2012

Op Facebook had ik laten weten dat ik voor het eerst dingen had besteld in de shop van Lomography.nl.
(Ben je nog nooit op die website geweest? Dan moet je echt even een kijkje nemen! Deze maand hebben ze een adventkalender, met achter elke nieuwe dag een andere korting. Verder kan je op deze site heel veel foto's vinden, artikelen, filmpjes en veel informatie over van alles wat te maken heeft met analoge fotografie. Je kan een account aanmaken en daarmee je eigen foto's laten zien. Ik kreeg bij het maken van mijn account gelijk korting op mijn volgende aankoop. Lomography.nl heeft dus ook nog een webshop, waar je camera's, verschillende rolletjes, accessoires en zelfs shirts en dergelijke kan bestellen.)

Ik heb verschillende rolletjes en een prachtig notitieboekje besteld en vrijdag binnen gekregen. En het zal voor het eerst zijn dat ik andere fotorolletjes dan die van de Hema of het Kruidvat ga gebruiken. Die blijf ik overigens natuurlijk wel gebruiken, ik ben gewoon benieuwd wat deze rolletjes gaan betekenen voor de foto's.
En het notitieboekje is prachtig. Ik hou van nieuwe boekjes, maar ik durf er nooit zo goed in te schrijven.



En ik had een stukje geschreven over mijn Praktica. Ik had in twee dagen het rolletje vol geschoten en met spanning mijn negatieven opgehaald. Maar... er stond helemaal niks op de negatieven! Wat bleek, mijn rolletje had ik er verkeerd in gedaan en het rolletje heeft nooit doorgedraaid.. Tja. Oefening baart kunst? Gelukkig is de vader van Lucas een expert op het gebied van analoge fotografie en heeft mij piekfijn uitgelegd hoe ik het rolletje er wel in moet doen. Einde verhaal. :)


5 gedachten:

  1. Jammer zeg, dat de negatieven leeg waren! Ik hoop dat je snel wél een mooi resultaat mag bekijken van je Praktica!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar de resultaten van de nieuwe fotorolletjes. En ah zeg wat jammer! Maar goed: eens en nooit weer :) Nu weet je perfect hoe het moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn! Ik ben ook benieuwd hoor :) Ik hoop binnenkort eens de lomo gallery store int antwerpen te kunnen bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah wat balen!! mijn vriend heeft een kleine fisheye van lomography en hij had ook een van de eerste rolletje per ongeluk verpest, met het eruit halen. echt super zonde, stonden allemaal foto's op van zn vakantie!

    haha ik durf ook nooit in nieuwe notitie boekjes te beginnen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha ik dacht even dat je zweeds geworden was met je puss och kram! dankjewel liefste san.
    wist je dat ik de van die lomography site onder andere die analoge prijs had gewonnen, die jij niet over wilde nemen?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen