108

14 december 2012

Omdat ik honderd blogberichtjes had geschreven, vond ik het leuk om een beetje terug te kijken in mijn o zo lange bloggeschiedenis. Daardoor kwam ik erop om een lijstje te maken van dingen die ik geleerd of gedaan wil hebben voordat ik 200 blogberichtjes heb geschreven.

Tot mijn 200ste bericht zal dit lijstje te zien zijn en ik hoop natuurlijk dat ik alles ga doen! Het is namelijk wel ontstaan omdat ik dit ook graag wil (en niet omdat ik van te voren al plannen had gemaakt en daar maar een lijstje van ging maken).

1. Ik heb een pinhole camera gemaakt. In een gekke bui had ik eens een lijstje gemaakt met een aantal dingen die ik wilde doen voor ik 21 werd. Allemaal nooit gedaan. Hier stond ook de pinhole camera op, want dit wil ik gewoon wel een keer proberen! Super tof toch, je eigen cameraatje maken. Ik ben soms wel een beetje angstig om nieuwe dingen uit te proberen en dat is misschien de reden waarom dit nog niet is gebeurd. Maar het komt wel. Echt.
Ps. Als iemand tips heeft voor zo'n cameraatje, schroom niet!

2. Ik heb zelf foto's ontwikkeld en afgedrukt. Voor een punt lijkt dit me toch best veel.. Ontwikkelen en afdrukken lijken me twee dingen die ik allebei apart zou moeten leren. Maar het lijkt me zo gaaf om dit een keer te doen. Dan heb ik wat meer de controle over mijn eigen foto's.

3. Ik heb mijn haar weer in een andere kleur geverfd. Toen ik het lijstje bedacht was het blond, ondertussen heeft een vriendinnetje het mega blond geverfd. En ik ben er echt heel blij mee! Ik ben nog met zilvershampoo bezig de gele gloed eruit te krijgen en het witter te maken. Dus voor nummer 3 heb ik al wat gedaan :) (maar.. is super licht blond/wit tegenover gewoon blond een nieuwe kleur?

4. Ik heb me ingeschreven voor een opleiding die ik geweldig vind. Ik zal mijn studiecarrière even vertellen: ik heb eerst twee jaar Docent Beeldende Kunst en Vormgeving gedaan op de Willem de Kooning Academie. Super leuke opleiding, super leuke school, super leuke studenten. Daar lag het ook niet aan. Het lag eraan, dat theorie mijn beter ligt dan de praktische vakken en door dat laatste heb ik mijn propedeuse niet gehaald. Ik moest helaas van school af :(. Dat was het afgelopen schooljaar. Dit schooljaar was ik begonnen met de lerarenopleiding Frans. In het kort: ik vond het niks. Dus, jawel, gestopt. Ik had voor Nederlands moeten kiezen, dat wilde ik eerst ook. En ik denk dat ik dit volgend jaar ga doen, de lerarenopleiding Nederlands. Gelukkig heb ik nog een studiekeuzetest voor de boeg van een paar dagen, hopelijk bevestigt deze test iets!

5. Ik heb meer geleerd en gedurfd op het gebied van fotografie. Dit is geen eis die ik aan mezelf stel, maar wel iets wat ik heel erg graag wil. En ik ben er al een beetje voor bezig. Hopelijk vind ik binnenkort een 126 film en ik heb wat andere rolletjes gekocht dan die ik normaal heb. Dus dat gaat voor mij al een stapje verder!

6. Ik heb een paar prachtige steden bezocht. Hiermee bedoel ik vooral steden waar ik nog nooit of maar weinig ben geweest. Nadat ik dit lijstje had gemaakt, kwam mijn lieve vriend met het geweldige idee mij mee te nemen naar Londen, dus ik begin al goed!

7. Ik heb mijn muur opgefleurd met kunstwerkjes en dierbare mooiigheidjes. Ik kwam vooral op dit idee door deze blogpost van Savannah. Prachtig toch? Ik denk dat het erg leuk zal staan en ik heb wel wat dingetjes die ik graag op zou willen hangen, in mooie tweedehands lijstjes.

8. Ik heb meer mooie boeken gelezen. Ik word zo blij van mooie boeken en ondanks dat ik zat tijd heb ervoor, ik doe het veel te weinig. Dus, alweer, als je tips hebt voor prachtige boeken, tell me! Ik wil het graag weten!

9. Ik heb bijna alles uit mijn favoriete kookboek klaargemaakt. Ik vind koken super leuk om te doen en ik heb echt een super fijn boek gevonden met vis- en vegetarische recepten. Er staan niet alleen heerlijke dingen in die niet al te moeilijk zijn, maar het is ook nog prachtig vormgegeven (neem een kijkje in het inkijkexemplaar). Precies perfect voor mij, dit boek! (Er staat trouwens 'Recepten voor vleeseters', maar dat ben ik dus niet.)

10. Ik ben het bloggen nog steeds leuker en leuker gaan vinden. Daar hoef ik weinig over te zeggen, toch? Dat komt wel goed denk ik!

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen wat betreft dit lijstje onder de knop boven het lijstje, links op mijn blog.

Jullie nog goede voornemens wat bloggen oid betreft?
Nog een fijne vrijdag!

6 gedachten:

  1. wat een mooi lijstje. ik weet nog een mooi boek voor jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je een pinhole camera wilt maken moet je eens gaan zoeken op Lomography.com daar staan een hele boel tutorials

    http://www.lomography.com/magazine/tipster/2011/04/23/how-to-make-a-double-matchbox-pinhole-camera

    http://www.lomography.com/magazine/tipster/2011/12/05/pimhole-tutorial-make-your-own-diy-pinhole-camera

    als je iets moeilijkers wil:

    http://www.lomography.com/magazine/tipster/2011/10/22/the-ultimate-guide-to-create-your-own-35mm-pinhole-camera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn lijstje, ik wens je véééél succes met alles :) Komt helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om nog even te antwoorden op je vraag: ik ken eigenlijk niemand in het echt met wie ik schrijf. Hoewel ik Marlou wel al 2x ontmoet heb, maar dat is pas nadat we mekaars blog hadden ontdekt en brieven begonnen schrijven :)

      Verwijderen
  4. Leuk logje! Succes met alles en ik ben benieuwd! :)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen