Gemberthee

8 oktober 2012

Mijn lieve schoonzusje Eliza heeft sinds kort een blog: Natuurlijk Gezond en Mooi. Ze heeft zich de laatste tijd heel erg verdiept in wat voeding voor ons lichaam en onze gezondheid kan betekenen. Ik vond het altijd al boeiend als ze iets nieuws vertelde over gezondheid en ben blij dat ze een blog heeft gemaakt! Zo kan ik alles teruglezen en veel meer te weten komen.



Gisteren heb ik bijvoorbeeld een honingmasker opgedaan en vandaag heb ik gemberthee gemaakt. En dit zijn echt aanraders! Ik had namelijk nog een stuk gember en ik wist eigenlijk niet goed wat ik ermee moest en de thee werd echt verrassend lekker.



Als je ook gemberthee wil maken, (hier kan je vinden waarom dit zo goed voor je is), dan doe je het volgende:
In een pannetje breng je 2 kopjes water aan de kook. Ondertussen snijd je 5 à 6 dunne plakjes gember. Kookt het water, dan doe je de plakjes gember erin en dit laat je zo'n 10 minuten zachtjes doorkoken. Na deze 10 minuten doe je het water in een mok en daar doe je dan 1-2 eetlepels citroensap in en 1-2 eetlepels honing in, allebei naar smaak (ik deed van allebei 1 eetlepel). Vervolgens zou ik er nog een beetje kaneel in doen, dat is erg lekker!





Volg mij op Facebook, Flickr, Tumblr en Tumblr.

2 gedachten:

  1. Leuk dat je een blogbericht hebt geschreven over de gemberthee en mijn blog! De gemberthee is inderdaad heerlijk en smaakt helemaal niet zo gemberachtig als je zou verwachten. En gezond dattie is!! Daar wordt je helemaal blij van! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd ik heb toevallig van het weekend gember meegenomen met boodschappen doen :)!
    Ga het even proberen!

    Ben je nieuwe volger, volg je terug?

    Lieve groet,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen