081

4 oktober 2012

Dinsdag 2. Paars

Deze week ben ik bijzonder actief geweest met mijn foto uitdaging. Toen ik dinsdag wakker werd, de dag na dat ik was begonnen en had vals gespeeld, bedacht ik me wat ik vandaag moest fotograferen. Het onderwerp was paars. Paars. Wat moet ik hier nou mee? dacht ik.
Ik ging met de trein naar Den Haag en had mijn camera op zak. Het leek wel alsof ik alle andere kleuren had uitgeschakeld en alleen nog maar paars zag. Paarse kleding, paarse tasjes, paarse reclameborden. Maar ik vond dit niet interessant genoeg.


Locatie: balkon
Camera: Sony a200


Je ken een hoop stront paars verruve, maar ut blijf een hoop stront.
Op de kunstacademie is mij altijd verteld dat ik niet zo letterlijk moet denken. En ik vind dit nogal moeilijk om niet te doen. Ik heb het geprobeerd. In plaats van naar de kleur te kijken, heb ik gezocht naar spreekwoorden. Dit Rotterdamse spreekwoord kwam tevoorschijn. Ik ken het niet, maar ik kan me wel voorstellen wie het zou zeggen. Het betekent zoiets als: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. En laat ik nou net een paar lievelingsschoenen hebben die je nog niet met diamanten mooi kan maken. Dus ook niet met sokken met leuke hondjes erop.


Woensdag 3. Ondersteboven


Locatie: Keuken
Camera: Sony a200



Donderdag 4. Zoekplaat


Locatie: Keuken
Camera: Sony a200


Mijn welgemeende excuses voor deze foto. Ik vind 'm verschrikkelijk en dat ik ballen heb door hem online te zetten. Ik had geen keuze! Maar ik vind het echt een lelijke foto. Het was laat, het licht wat rot, het kon niet slechter!
Het idee achter deze foto: als ik iets nodig heb uit de keukenkastjes, kan ik nooit iets in één keer vinden. We hebben zo ontzettend veel troep, dat ik me elke keer weer afvraag: 'hebben we nog pannenkoekenmix? waar staan de pijnboonpitjes? wanneer hebben we die aardappeltjes gekocht? ze zijn aan het groeien!'. Het is altijd zoeken en gokken waar iets te vinden is. Ik hoop dat jullie mij met deze uitleg vergeven. :-)


Vrijdag 5. Foto op een dak

Deze moet ik nog ontwikkelen.


Zaterdag 6. Dier


Locatie: De huiskamer van mijn ouders
Camera: Sony a200


Een van de poezen van mijn ouders voelde zich gister een modelletje. Dit was het perfecte dier moment van de dag, ondanks dat ik thuis zelf een megalief poesje heb die ik maar altijd graag op de foto zet.


Zondag 7. Maaltijd

Elke avond kook ik voor mij en mijn vriend. Ik vind het super leuk om te koken, nieuwe dingen te leren en inspiratie te halen uit nieuwe kookboeken. En vanavond deed ik dat dus niet. Ik was alleen thuis en kwam uit werk. Daar was het koud en ik had geen zin. Het is het einde van de week. Je kent het wel. Ik op de bank, Guusje op schoot, laptop en tv aan. En dan ook nog iets eten.. de supermarkt is al dicht en dit bakje aanmaakpasta lag nog in de kist. Dan maar dat! Het was best oké.. voor een bakje aanmaakpasta.


Locatie: Woonkamer
Camera: Sony a200



Ik vond dit al wel een leuke week met deze foto uitdaging. Welk merk ik dat ik het niet leuk vind dat ik niet op de juiste dag de juiste uitdaging heb. Gisteren had ik bijvoorbeeld veel liever de maaltijdfoto van vandaag willen fotograferen. Ik had gekookt bij mijn ouders en als toetje een kersen-bramen taart gemaakt. Dat is toch veel leuker om te fotograferen dan een bakje aanmaakpasta? Ik vind de foto's die ik heb gemaakt ook niet allemaal even mooi of goed gelukt. Ik hoop dat het deze week beter gaat! Wat vonden jullie die meededen met de foto uitdaging ervan?




Volg mij op Facebook, Flickr, Tumblr en Tumblr.

3 gedachten:

  1. Wauw, ik vind je dierenfoto en de ondersteboven foto echt cool! Ik heb ook enkele foto's die ik minder goed gelukt vind, wegens te laat op de avond (en geen goed licht meer), geen leuke ideeën, te weinig tijd, opdracht op een foute dag... Maar ik vind het nog steeds superleuk om te doen, en ga harder mijn best doen deze week om foto's te maken waar k trots op kan zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hou van poezen. dat klinkt stom haha super mooie foto's san! ik loop nu al achter met mijn teken uitdaging. ik weet niet of ik nou moet stoppen, of vier dagen moet inhalen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de Photo Challenge echt leuk als uitdaging. Ik ben ook niet tevreden van al mijn foto's, maar ik ben door die uitdaging wel verplicht nieuwe dingen uit te proberen en creatief te zijn (voor de dierenfoto heb ik een fietstocht gemaakt).

    Misschien moet je deze week gewoon zelf kiezen wanneer je welke opdracht doet? Ik zeg het: je bent volledig vrij in hoe je deze Challenge aanpakt.
    En regels breken (die ene dus, van elke dag een foto): daar doe ik ook aan mee. Ik heb twee dagen geen foto genomen en die dan de dag nadien ingehaald.

    Hoe je die onderwerpen invult... dat vind ik ook zo'n fijne kant aan de challenge: de creativiteit van anderen zien bij eenzelfde opdracht. Zoals die van de "Paars"-foto: leuk om te lezen!

    En die poes: grappig hoe hij/zij poseert!

    En die upside down foto... Geweldig!! Heb je die lepel vastgekleefd? Ik moest er even over nadenken hoe je dat had gedaan. Heel leuk!

    Haha... wat heb ik toch weer een lange reactie hier. :p

    BeantwoordenVerwijderen