Bramenkersentaart

10 oktober 2012

Dit was zo'n ontzettend lekkere zoete taart. Alleen voor zoetekauwen.



Want als deze taart uit de oven komt, is het bovenste laagje zo krokant en lekker, met daaronder een laag van rood fruit, dat warm en zacht is. En dat samen smaakt zo heerlijk!



Wat heb je nodig?
250 gram bramen uit de vriezer (Albert Heijn)
250 gram kersen uit de vriezer, ook van de AH
100 gram zelfrijzend bakmeel
60 gram lichtbruine basterdsuiker
100 gram rietsuiker
75 gram boter in blokjes
50 gram walnoten, gehakt
Een ovenschaal van ongeveer 20x20 cm

Als eerste verwarm je de oven voor op 200 graden. Daarna meng je de bramen, de kersen en de basterdsuiker voorzichtig en schep je het in de ovenschaal.


Doe het bakmeel en de boter in een kom en kneed dit tot het goed gemengd en een beetje kruimelig is. Meng dan de rietsuiker en gehakte walnoten erdoor en schep dit over het bramen-kersen mengsel.
Het is alweer gedaan! Zet alleen nog de schaal in de voorverwarmde oven en laat de taart 30 minuten bakken. Laat hem een beetje afkoelen, maar niet te veel, want nog een beetje warm is deze taart echt heerlijk. Serveer 'm met eventueel slagroom of wat crème fraîche. En vooral ervan genieten.







Volg mij op Facebook, Flickr, Tumblr en Tumblr.

13 gedachten:

  1. Oh, heerlijk!! Ga ik dit weekend eens proberen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al een geluk zijn zoete desserten echt mijn ding! :) En bedankt!
    Ik laat nog weten wat ik, en mijn familie, ervan vonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmmm, ziet er weer heerlijk uit!
    http://mangelmoes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer dat je mijn huisgenootje niet meer bent hihi dan kon ik het samen met je opeten. fijne foto's heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmh die moet ik ook eens uitproberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoera! Ik heb je genomineerd voor de Liebster Blog Award!
    Wanna see?
    http://mangelmoes.blogspot.be/2012/10/liebster-blog-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm, dat ziet er echt héérlijk uit, ga ik zeker eens proberen!
    Leuke blog heb je trouwens, ik zet je onmiddellijk tussen mijn favorieten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmm.. die moet gewoon lekker zijn!! Ik hou heel erg van bakken (en natuurlijk ook van taart eten;)), dus ik ga 'm zeker eens proberen!
    En wat een mooie foto's! Je hebt echt talent! Ik volg je! :)

    Liefs, Annabel
    http://annabelhappylifetime.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hela. Hoe zit dat met uw geblog hier? Ik ben benieuwd naar uw foto's! :p

    Of ben je gestopt met de photo challenge? Da's zeker niet erg, hoor! Ik ben ruim van begrip voor vele zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm heerlijk! Bramen heb ik veel te weinig gegeten dit jaar en walnoten erbij, mm! Goede toetjes inspiratie!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waaaaa dat ziet er ontzettendd lekker uit!
    http://esmeraldasc.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen