087

25 oktober 2012

Ik was bezig met een blogbericht te schrijven en vertelde daarin dat ik niet kan wachten om mijn analoge foto's te ontwikkelen. Maar ik ben met twee camera's tegelijk bezig, en daardoor lijkt het twee keer zo lang te duren (al heb ik dan straks wel twee keer zo veel foto's :D). En toen kwam ik er op: ik ga een foto uitdaging doen, analoog!

Mijn vriendinnetje Laura zit in Stockholm en ik mag haar analoge camera hier in Nederland gebruiken. Het eerste rolletje zit er nog in en ik ben zo benieuwd naar de foto's, want zelf heb ik niet een camera als deze. Ik wil meer foto's ermee maken, maar ik ga ook niet elke dag op pad om er iets mee te schieten. Dus nu dwing ik mezelf, tussen haakjes, om elke dag een foto te maken. Ik heb er al zin in!

Het wordt natuurlijk wel een beetje anders. Bij de foto uitdaging nu, die digitaal is, ben ik toch bezig om de 'perfecte' foto te maken, en ik maak echt niet één foto. Ik maak er best wel veel en heb veel tijd om mijn idee van de foto te veranderen. En dat ga ik nu niet doen. Ik maak er één. Elke dag. In de juiste volgorde. En hopen dat ze er goed uitkomen! En ik kan de foto's niet tussendoor laten zien, omdat alles tegelijkertijd wordt ontwikkeld. Dus. Wat ik wel kan doen is een voorproefjesfoto maken met mijn telefoon. Dan kan ik toch wel wat laten zien, is wel zo leuk!

Het lijstje:


Ik heb het november lijstje geïnspireerd op het oude lijstje van de maand oktober en op de lijstjes van FatMumSlim.

1. natuur
2. liefde
3. terug in de tijd - iets van vroeger of misschien iets wat oud lijkt
4. ik moest hierom lachen
5. ondersteboven
6. waar ik stond - op de meest bijzondere plek van die dag
7. weer - het weer of alweer
8. kleding - of je het nou aan hebt, graag wil hebben of gewoon wil laten zien
9. ver weg - een beetje ver weg, echt heel ver weg of te ver weg
10. tafel
11. 4 uur
12. iets geks
13. boven - of je nou omhoog kijkt of naar boven gaat misschien
14. licht
15. dierbaar
16. ik ben dankbaar voor
17. vrije keuze (omdat we op de helft zijn en misschien ook wat minder gemotiveerd)
18. dit gebeurde vandaag
19. drinken
20. lunchtijd
21. zelfportret
22. iets nieuws - wat je laatst hebt ontdekt of nieuw hebt
23. kleur
24. dit heb ik gekregen
25. dier
26. 's ochtends
27. boom
28. close-up
29. donker
30. inspirerend

Heb je een analoge camera en wil je graag meedoen? Leuk! Graag!
Heb je een digitale camera/telefoon en vind je dit een leuk lijstje? Doe ook maar gewoon mee!

Regels: ik vind het vooral belangrijk dat je aan alles je eigen invulling geeft. Laat je fantasie en creativiteit de vrije loop. In het lijstje heb ik wat suggesties gegeven, maar dat betekent zeker niet dat je je daaraan moet houden! Doe deze uitdaging dus vooral hoe je 'm zelf wil doen en maak het je eigen. Het is echt niet erg als je af en toe een dagje overslaat, heb ik bij de oktober uitdaging stiekem ook wel eens gedaan.

Doe je mee? Laat het me weten, dan kan ik kijken wat voor moois je maakt!




Volg mij op Facebook, Flickr, Tumblr en Tumblr.

5 gedachten:

  1. Oh, 't zijn echt leuke onderwerpen! Ik zou dat ook eens mee moeten doen, zo leuk, maar ik hou dat nog geen twee dagen vol denk ik :D Misschien eens iets voor in de vakantie...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!! Ik ga ook proberen mee te doen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Ik ben benieuwd naar de foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben benieuwd liefje! Ga meedoen denk ik gezellig hihi! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IK GA MEEDOEN! ik vind het zo speciaal en een mooi idee dat jij met mijn cameraatje elke dag een foto gaat maken. je bent lief.

    BeantwoordenVerwijderen