Peren-vanillesmoothie

30 september 2012

Mijn handen ruiken naar vanille.
Dit is echt een heerlijke smoothie met een herfstsmaak. Dat vind ik dan. Want het ingrediƫnt dat het zo herfstachtig maakt is kaneel. Ik ben gek op kaneel in combinatie met fruit en dit keer heb ik een smoothie met peer en kaneel gemaakt.



Het smaakt dan wel herfstachtig, ik heb toch echt liever warme drankjes in de herfst en de winter. Maar voor 's ochtends bij het ontbijt is het wel heel lekker. En voor 's middags trouwens ook, als ik uit school kom. En als ik me een keer verveel. Ik drink het toch wel!



Wat je nodig hebt voor deze smoothie is het volgende: 3 rijpe peren. Ik had heerlijk zoete van de markt gehaald. Neem bijvoorbeeld Conference peren. 750 ml volle yoghurt. Ik wilde het eerst met halfvolle proberen, maar heb toch besloten om gewoon lekker volle yoghurt te nemen. En je proeft het er van af! Het geeft een mooie volle smaak.
4 el basterdsuiker. Je kan kiezen voor wat meer of wat minder, net wat je lekker vindt.
1/2 vanillestokje.
1 el gemalen kaneel en ook nog wat voor de garnering.
Eventueel nog kaneelstokjes voor de garnering, die heb ik zelf weggelaten. Maar als je het aan een bijzonder iemand gaat serveren, zou ik het zeker doen!


Snijd de peren in stukjes. Neem een grote schaal en gooi daar de volle yoghurt in. Haal het merg uit uit het vanillestokje. Voeg aan de yoghurt de basterdsuiker, gemalen kaneel en het merg toe. Dit allemaal goed door elkaar roeren en alvast voorproeven, omdat het zo ook al heerlijk is. Zonder het te blenderen, kan je volgens mij ook een heel lekker toetje maken! Blend het daarna toch maar, als je nog wil, tot dat alles klein en fijn is.



Als je het daarna inschenkt, kan je het garneren met nog een beetje gemalen kaneel en eventueel een kaneelstokje. Ik heb gemerkt dat de hoeveelheid peer bepaalt hoe zacht de smoothie is. Ik had best grote peren en had het lekker gevonden als mijn smoothie iets steviger was geweest. Als jij dit ook vindt, kan je altijd nog wat yoghurt erbij gooien. Je koopt toch een pak van een liter, nietwaar?

En ohja. Als je het dan drinkt, luister je dit:


UPDATE
Ik zei eerder dat ik meer van de warme dranken ben... dus wat heb ik gedaan? Mijn smoothie in een mok gegoten en het in de magnetron verwarmd. Een beetje gek, maar wel echt heel lekker!




Volg mij op Facebook, Flickr, Tumblr en Tumblr.

4 gedachten:

  1. Hmm, ziet er heerlijk uit! En warm gaat inderdaad ook volgens mij :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm dat ziet er echt heel, heel lekker uit. Ik maak eigenlijk niet zo vaak smoothies maar na het zien van jou blog ga ik dat morgen meteen proberen!! Je blog met analoge foto's vindt ik ook heel heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen