071

12 september 2012

Op dinsdag ben ik vrij. En op dinsdag is er markt! Ik hou ervan om naar de markt te gaan en met bergen fruit en bloemen thuis te komen.

Afgelopen zaterdag had ik zelfs spierpijn van gekregen, omdat ik op het moment waarop ik om 20 sinaasappelen vroeg niet had bedacht dat ik dat ook moest gaan sjouwen. Spierpijn dus. En die pijn heb ik behandeld met een smoothie, want dat is bijna het enige wat ik de laatste tijd nog drink.

Als ik zoiets maak, hou ik me niet aan hoeveelheden. Ik gooi er in waar ik zin in heb. Sinaasappelen, aardbeien, een banaan en meloen zit er in deze smoothie. En een beetje (magere) yoghurt. En ik vind het fijn om lekker veel te maken, dan heb ik voor een paar dagen voorraad.

Ik vries af en toe fruit in, omdat het dan langer goed blijft. Als je veel fruit koopt, maar weet dat het niet op gaat, is het dus makkelijk om in te vriezen en kun je het gebruiken wanneer je wil. Als je in de supermarkt fruit wil kopen, kan dit ook uit de vriezer. Het is goedkoper dan vers fruit en de kwaliteit is beter, omdat dit fruit wordt geplukt op het moment dat het rijp is, terwijl niet ingevroren fruit al eerder wordt geplukt en het daarna nog doorrijpt.



Ik vind het lekker om nog wel wat fruitstukjes te proeven in mijn sapjes. Daarvoor heb ik eerst de aardbeien met sinaasappelsap en banaan geblend, en als dat mooi glad is, gooi ik er meloen bij en dan blend ik alles.

Bewaar wat stukjes fruit voor een garnering, dat ziet er altijd mooi uit en het smaakt lekker! En een scheutje olijfolie in een smoothie vind ik zelf heerlijk.

Heb jij nog lekkere smoothies die ik móet weten?

3 gedachten:

  1. Oh, supermooie foto van je bevroren aardbeien! 'k Zou ook wat vaker smoothies moeten maken, heerlijk en zo gezond als maar zijn kan.

    http://mangelmoes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw dat ziet er lekker uit San! Ik krijg helemaal zin in een smoothie. Wat is jouw lievelings? Dan ga ik die proberen te maken.. oh wacht ik heb geen blender hier denk ik :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your blog is so cute, I wish it was in english :(


    http://ievishhh.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen