054

3 mei 2012

Mijn droom. Parijs, Parijs, Parijs! Binnenkort ga ik er wel even heen met mijn vriendje, maar ik wil langer dan even. Al jaren droom ik er van om daar te wonen. Al weet ik niet of het ooit ook echt gaat gebeuren. Ik lees grappige boeken van Stephen Clarke, die gaan over Parijs. 'Lente in Parijs', ook wel 'A Year in the Merde', kan ik al bijna dromen en ben sinds kort de trotse bezitter van 'Paris Revealed - The Secret Life of a City'. Ik ben er gister in begonnen en het is zo leuk om op deze manier Parijs te leren kennen. Stephen Clarke schrijft ontzettend grappig en ik kom zo veel te weten over Parijs, althans, hoe hij Parijs meemaakt en het op een heel grappige manier opschrijft.

"Ik wil me een Parisienne voelen; onverschillig mijn schouders ophalen, er aan wennen dat er altijd merde op de straat ligt, mijn sla scheuren en niet snijden, un gewone crème kunnen bestellen in plaats van een un café au lait, s'il vous plaît, zoals alle onwetende toeristen dat doen. En voor Lucas zou ik un espress bestellen, want daar houdt hij van. "
Prachtige foto's van Parijs, gemaakt door Emilie.

What's your adress?

Test shots

April cold

Civitas Parisiorum


Clé des villes

Paris rooftops

3 gedachten:

  1. Inderdaad prachtige foto's! Ik ben altijd meer een fan geweest van Londen, maar Parijs is zeker ook één van mijn favorietjes :). Volgende zomer, dus niet deze zomer, ben ik van plan om een 4 à 6 weken in Parijs te verblijven op taalcursus. Want mijn Frans is een dikke nul! Oké, ik heb de basis onder de knie maar dat is het dan ook :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh zo leuk! Die boeken van Stephen lijken me echt tof! Ik ben één keertje in Parijs geweest en ik heb toen zo enorm genoten. Wat leuk dat je ernaar toe gaat! Ik had ooit de droom of docente Frans te worden (maar met de heerlijke nieuwe overheidsregelingen gaat dat natuurlijk pas lukken als ik héél veel geld heb verdiend na mijn huidige opleiding) en dan inderdaad een flinke tijd in Parijs door te brengen om de taal goed te leren. Ik hoop dat je het heel leuk gaat hebben daar, ook al is het maar eventjes, haha. En heeel misschien ga je er wel echt ooit wonen. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mh ja in parijs leven lijkt me geweldig.. wel beetje onbetaalbaar

    BeantwoordenVerwijderen