032

28 maart 2012

Hoi! Ik vond het tijd om wat fijne websitejes met jullie te delen. Want ik blog hier natuurlijk, maar er zijn nog andere blogs waar ik heel veel inspiratie vandaan haal. Blogs van Tumblr met alleen maar afbeeldingen. En die zijn super mooi!

Ik hou vooral van blogs met foto's, onbewerkt of bewerkt, oud of nieuw, analoog of digitaal. Veel verschillende soorten foto's spreken me aan. Foto's met een wat mysterieuze en duistere sfeer vind ik vaak heel mooi, maar zonlicht kan een foto ook heel erg fijn maken om naar te kijken. Foto's van dieren, droomlocaties op de wereld, vrouwenlichamen en tattoos reblog ik het meest. En de foto's moeten natuurlijk van goeie kwaliteit en scherp zijn.

Ik laat jullie mijn favoriete Tumblr blogs zien, om je hopelijk op goeie blogideetjes te brengen :).

Clarisque


Een hele zoete, liefige, schattige blog.
De hoofdkleur is overduidelijk roze, zowel in het ontwerp als in de plaatjes. Het zijn bijna alleen maar foto's.
---
Mode, snoepjes, koekjes en taartjes, gadgets, sieraden.

Cumqwat


Een blog met schattige plaatjes, een beetje kinderlijk. Veel felle kleuren. Bijna alleen maar foto's.
---
Eten, dieren, droomlocaties op de wereld, liefde.

Martin Dumont


Dé blog waardoor ik zelf aan het bloggen sloeg. De plaatjes op deze blog vind ik prachtig. Ze zijn een beetje mysterieus, er veel analoge foto's, alsof de foto's uit de jaren 90 komen. Bijna alleen maar foto's of gecombineerde foto's. Soms wat plaatjes. Heel kunstzinnig. Zijn blog zelf is niet heel boeiend, hij heeft maar een aantal foto's op zijn homepage staan. Je moet zijn archief bekijken (de website /archive) en daar lekker in klikken en scrollen.
---
Analoog, mensen, jaren 90, kunstzinnig, architectuur, creaties, fotografie.

Static Illusion


Het is goed te zien dat al deze plaatjes met zorg zijn uitgekozen. Ze lijken bewerkt, het contrast lijkt aangepast. De blog zelf is fijn om op te kijken. Lieve plaatjes, eigenlijk zijn het alleen maar foto's.
---
Dieren, droomlocaties op de wereld, fotografie, mode.

Surfacingg


Heerlijke blog. Wat gedurfder en minder schattig dan de vorige blogs en op deze blog kom ik ook wat vaker. Mooi uitgezochte foto's, wederom bijna alleen maar foto's of gecombineerde foto's. De sfeer is wat duisterder.
---
Fotografie, mannen en vrouwen, het dagelijks leven, liefde, dieren, droomlocaties op de wereld, merken, mode.

Villenoire


Echt mijn favoriet, samen met Martin Dumont. Wat rauwer, stoerder en met werkelijk prachtige foto's. Soms een beetje een underground idee.
---
Fotografie, dieren, vrouwenlichamen, skaten, tattoo, graffiti, mooie mannen en vrouwen, mode, liefde.

Your Morality is not Law


Dit is ook wel een toffe blog. Er staan veel kunstwerken van hedendaagse kunstenaars op, dat is zeker een pluspunt. Vooral veel foto's,
---
Hedendaagse kunst, kunst, fotografie, mannen met baarden (haha).

En mijn Tumblr blog kan je hier vinden.
Ik hoop dat jullie deze blogs wat vinden! Als het zo is, laat graag een reactie achter. Als jullie nog blogtips voor mij hebben, hoor ik het ook graag.

Liefs.

4 gedachten:

  1. wat veel toffe tumblr blogs.

    Toch vind ik deze blog duizend keer leuker dan je tumblr, weet je waarom? op tumblr staan wel hele mooie en fijne plaatjes, maar een blog is veer persoonlijker, met leuke verhaaltjes en eigen foto's! En die lees ik graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker waar ja! Ik gebruik Tumblr blogs veel om inspiratie op te doen voor mezelf en voor school. Wel handig. En ik kom er heel erg achter wat ik nou mooi vind :). Maar deze persoonlijke blogs zijn inderdaad heel erg leuk om te lezen! Persoonlijke en herkenbare verhaaltjes.

      Verwijderen
  2. Aww thanks for your comments, I'm glad you like my blog <3 lovely blog! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! I will follow your blog, your pictures are so nice and your blog feels very personal. It's too bad you can't read mine, but I've been on blogs from people all around Europe so it would not be a bad idea to make my blog in Dutch as well as in English.. Bye! x

      Verwijderen