030

25 maart 2012

Het is bijna zover: ik ga verhuizen. Een kamer voor mij alleen, een kamer naast Laura. Een tijdje terug had ik dit bericht gepost, met daarin leuke dingetjes die ik zou kunnen maken of kopen voor in mijn kamer. Er zijn nog steeds veel dingen die ik ervan wil hebben, zoals de fotolijstjes, vogeltjes en andere dingetjes op hout, lichtjes op m'n bedrand. Maar het allergaafste wat er in mijn kamer komt, is iets wat ik al heel lang wil: een ontzettend grote wereldkaart. Ik wil al heel lang een wereldkaart in m'n kamer, om er foto's op te prikken op de plaatsen waar ik ben geweest en te kunnen fantaseren waar ik allemaal nog heen wil. Ik vind het heel fascinerend hoe groot de wereld is en dat het overal zo verschillend is. En ik heb de perfecte wereldkaart gevonden!



Dit is 'm. Het is een klassieke kaart van National Geographic. Door de kleuren, bruintinten, lijkt het een heel oude wereldkaart van vroeger, maar hij is helemaal actueel. Het is een ontzettend grote kaart: 180 bij 122 cm. Vet! Die komt, hopelijk ingelijst, boven m'n bed. Ik ben er zo blij mee!
Over een paar jaar wil ik ook nog wel een echte oude wereldkaart. Eentje in het Latijn, waar Amerika nog niet helemaal op staat en de Noord- en Zuidpool nog niet 'bestonden'. De wereld van vroeger.
Wil je meer kaarten van National Geographic zien, kijk dan hier.

Een plaatje van Pinterest, om aan te geven hoe groot deze kaart is. Mijn kaart is wel echt een poster, zonder de vouwen erin bij dit plaatje:

2 gedachten:

  1. zou zo mooi staan in je nieuwe kamertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa ik kan echt niet wachten om 'm op te hangen. Het wordt het pronkstuk haha

      Verwijderen