020

3 februari 2012

Hoi!
Ik heb erg drukke weken achter de rug wat betreft mijn studie. Ik studeer Docent Beeldende Kunst en Vormgeving aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam en ik zit nu in het tweede jaar. Het is ontzettend leuk, al kan het ook af en toe erg zwaar zijn en veel stress opleveren. Maar dat hoort bij een studie!
Afgelopen dinsdag moest ik mijn eindwerk van beeldstudie presenteren. Hiervoor hebben we een semester lang geschilderd, elke week een stukje verder in het proces dat richting het eindwerk ging. Ik ben uitgekomen bij delen van het menselijk hart, waar ik op heb ingezoomd en met veel natte verf heb nageschilderd. Ik was altijd al bezig met kleur en hoe kleuren door elkaar kunnen gaan, zonder dat het helemaal zou mengen. Doordat de verf zo nat is (het is af en toe meer water met een kleurtje), gaat het snel vloeien en zijn eigen weg. Ik moest een balans vinden tussen dit ongecontroleerde en wel gecontroleerd werken. Ik vind dat ik daar erg goed in ben geslaagd en ben erg tevreden over het eindresultaat!

Mijn gehele presentatie

Alle aparte werken

Laat me weten wat je er van vindt!

7 gedachten:

  1. heel erg mooi! vooral dat kleurgebruik (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met wat voor soort verf heb je dit gedaan? Het lijkt bijna op ecoline. Ik vind vooral gaaf dat je laat zien dat je echt studie in je werk toont.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi! Dankjewel :)! Ik heb het met acrylverf gedaan, maar eigenlijk meer water dan verf gebruikt. Het ontzettend verdunt dus. En soms ook eerst de ondergrond (aquarelpapier) nat gemaakt en er dan met dunne verf overheen. :)

      Verwijderen