010

6 januari 2012

De laatste tijd zie ik overal om me heen servies. Blijkbaar ben ik erg gevoelig voor mooie kopjes en schoteltjes, want ik begin steeds meer te verzamelen.
Het probleem bij mij, is dat ik niet één soort mooi vind! Ik hou van bloemetjespatronen, maar ook van diepe Oosterse kleuren. Strakke lijnen komen er bij mij niet in, maar juist veel organische vormen. Maar deze smaak heb ik niet alleen bij servies. Ook als Luc en ik over een paar jaar gaan verhuizen, ben ik benieuwd hoe ik dit dilemma ga oplossen. Ik ben bang dat ik later een groot servies heb van de meest uiteenlopende stijlen.. haha!
Dit heb ik een paar weken geleden gescoord op de kerstmarkt in Dordrecht.

Schattig, niet waar? En het hele kraampje had heel mooi servies. Ik wil er heel graag nog een keertje naar terug, met wat meer geld!
Deze kopjes heb ik gister gekregen. Eigenlijk was het een cadeautje voor mijn moeder, maar ze heeft twee van de vier kopjes aan mij gegeven. Ik ben er heel blij mee, want toen ik ze zag staan in het huis van Lucas' ouders, wilde ik ze al hebben.

Zoals je ziet, zijn de kopjes handgemaakt in Ecuador. Omdat ik ze zo leuk vind, heb ik opgezocht waar ik de twee resterende kopjes kan kopen (en misschien nog meer servies?). Ik ben op de website Artesa.com.ec gekomen, een Spaanse website. Het servies heet 'Fiesta'.
In Nederland is dit servies, als het goed is, te koop bij een Fair Trade winkel. Ik kan het alleen niet vinden op de website..
Moet ik dan maar gewoon extra voorzichtig doen met deze mooie kopjes?

3 gedachten:

  1. Hallo Sanne,

    Ik heb ook nog 2 kop en schotels van Artesa te koop, deze zijn in een warme donkergele kleur en in zeer goede staat.
    Bij interesse laat even weten.

    Groetjes, Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dorien!
      Wat lief van je, bedankt. Maar ik heb verder geen interesse in het overkopen van je kop en schotels. Nogmaals bedankt!
      Groetjes, Sanne

      Verwijderen
    2. Beste onbekend,
      Ik heb zeker wel interesse in de kopjes! Ik spaar het servies maar is niet makkelijk!
      Uit de handel bij de wereldwinkels helaas.....

      Verwijderen